GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGP.118 ÇOCUK EDEBİYATI Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı, çocuk edebiyatı ve önemine vurguda bulunarak dil, edebiyat, hayal, ve yaratıcılık gibi öğeleri ortaya çıkarmaktır. Bu ders kapsamında, öğrenciler çocuk kitaplarını inceleyerek uygun ve kaliteli çocuk literatürünü ortaya çıkaracaklardır. Ayrıca çocuklar için hazırlanmış olan değişik şiir, kukla, ve drama etkinlikleri incelenerek önemi vurgulanacaktır.



1 Kaliteli çocuk kitaplarının önemini açıklayabileceklerdir.
2 Konularına göre çocuk kitaplarını inceleyebileceklerdir.
3 Çocuklara yönelik değişik literatürleri organize edebileceklerdir.
4 Çocuklar için edebiyat etkinlikleri planlayıp uygulayabileceklerdir.
5 Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik edebileceklerdir.


Yok


Yok


Bu ders ile edebiyatın tanımı ve özellikleri verilecektir. Ayrica, bu ders kapsaminda ayrintili olarak çocuk edebiyatının tanımı, çocuk edebiyatı ile ilgili etkinliklerin planlanması ve çocuk kitaplarının incelenmesi konulari uzerinde durulacaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Çocuklarda dilin kazanılması
2 Türkçe Dil etkinliklerinin Çocuğun Gelişimine Etkileri
3 Okul öncesi eğitim kurumlarında Türkçe dil etkinlikleri
4 Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler
5 Basılı yayınların özellikleri
6 Görsel yayınların özellikleri
7 Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi
8 ARA SINAV
9 Basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi
10 Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek
11 Yayınları kullanırken kullanılacak etkili yöntemler
12 Yayınları kullanırken kullanılacak etkili yöntemler
13 Çocuk edebiyatı eserleri
14 Çocuk edebiyatı eserleri
15 Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak
16 FİNAL SINAVI

Öztürk, A. Çocuk Edebiyatı ve Okul Öncesi Eğitimde Türkçe Dil Etkinlikleri. Eğiten Kitap, Ankara, 2010. Şirin, M. R.Çocuk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış. Kök Yayıncılık: Ankara, 2007. Sever, S. Çocuk ve Edebiyat. Kök Yayıncılık: Ankara,2003



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Takım/Grup Çalışması 2 20
Rapor Sunma 1 20
Proje Sunma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Rapor Sunma 1 20
Proje Sunma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Takım/Grup Çalışması 2 12 24
Rapor Hazırlama 2 6 12
Rapor Sunma 2 1 2
Proje Hazırlama 2 6 12
Proje Sunma 2 1 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 6 2 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 2 12
Toplam İş Yükü (saat) 78

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek