Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGP.118 | ÇOCUK EDEBİYATI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, çocuk edebiyatı ve önemine vurguda bulunarak dil, edebiyat, hayal, ve yaratıcılık gibi öğeleri ortaya çıkarmaktır. Bu ders kapsamında, öğrenciler çocuk kitaplarını inceleyerek uygun ve kaliteli çocuk literatürünü ortaya çıkaracaklardır. Ayrıca çocuklar için hazırlanmış olan değişik şiir, kukla, ve drama etkinlikleri incelenerek önemi vurgulanacaktır.
1 | Kaliteli çocuk kitaplarının önemini açıklayabileceklerdir. |
2 | Konularına göre çocuk kitaplarını inceleyebileceklerdir. |
3 | Çocuklara yönelik değişik literatürleri organize edebileceklerdir. |
4 | Çocuklar için edebiyat etkinlikleri planlayıp uygulayabileceklerdir. |
5 | Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik edebileceklerdir. |
Yok
Yok
Bu ders ile edebiyatın tanımı ve özellikleri verilecektir. Ayrica, bu ders kapsaminda ayrintili olarak çocuk edebiyatının tanımı, çocuk edebiyatı ile ilgili etkinliklerin planlanması ve çocuk kitaplarının incelenmesi konulari uzerinde durulacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Çocuklarda dilin kazanılması | ||
2 | Türkçe Dil etkinliklerinin Çocuğun Gelişimine Etkileri | ||
3 | Okul öncesi eğitim kurumlarında Türkçe dil etkinlikleri | ||
4 | Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler | ||
5 | Basılı yayınların özellikleri | ||
6 | Görsel yayınların özellikleri | ||
7 | Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi | ||
10 | Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek | ||
11 | Yayınları kullanırken kullanılacak etkili yöntemler | ||
12 | Yayınları kullanırken kullanılacak etkili yöntemler | ||
13 | Çocuk edebiyatı eserleri | ||
14 | Çocuk edebiyatı eserleri | ||
15 | Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak | ||
16 | FİNAL SINAVI |
Öztürk, A. Çocuk Edebiyatı ve Okul Öncesi Eğitimde Türkçe Dil Etkinlikleri. Eğiten Kitap, Ankara, 2010. Şirin, M. R.Çocuk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış. Kök Yayıncılık: Ankara, 2007. Sever, S. Çocuk ve Edebiyat. Kök Yayıncılık: Ankara,2003
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 12 | 24 |
Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
Rapor Sunma | 2 | 1 | 2 |
Proje Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
Proje Sunma | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 78 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |