GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ISL-223 PAZARLAMA YÖNETİMİ Ders 2 3 3,00

Önlisans



Modern işletmecilik uygulamalarında bir satış yönetimi olan pazarlamanın önemini kavratabilme.


Öğr. Gör. Hatice Güler


1 Pazarlamada, pazarlama, pazarlama ve pazarlama son yıllarda modern gelişmelerin izah edilmesini açıklama
2 Pazarlama ortamı ve stratejik planlama hakkında bilgi verebilir.
3 Tüketici pazarları ve tüketici davranışları için gerekli olan bilgileri açıklama
4 Fiyat ve promosyon hakkında bilgi yapabilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Pazarlamanın Konusu, Pazarlama Çevresi, Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi, Pazar çeşitleri, pazarlama karması


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 PAZARLAMANIN KONUSU-GELİŞİMİ-MODERN PAZ. YÖNETİMİ
2 PAZARLAMANIN KONUSU-GELİŞİMİ-MODERN PAZ. YÖNETİMİ
3 PAZAR VE TÜKETİCİ ÇEŞİTLERİ
4 PAZAR VE TÜKETİCİ ÇEŞİTLERİ
5 PAZARLAMA ÇEVRESİ
6 DURUM ANALİZİ (SWOT)
7 PAZARLAMA ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ
8 Ara Sınav
9 PAZAR ARAŞTIRMASI SÜRECİ
10 PAZARLAMA KARMASI- MAMUL
11 PAZARLAMA KARMASI- MAMUL
12 PAZARLAMA KARMASI- FİYAT
13 PAZARLAMA KARMASI- FİYAT
14 TUTUNDURMA
15 DAĞITIM
16 FİNAL

1- MUCUK İsmet, "Pazarlama İlkeleri", Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2009 2- TEKİN Vasfi Nadir, "Pazarlama İlkeleri, Politikalar, Stratejiler, Taktikler", Seçkin Yayınevi, Ankara-2009 3- YÜKSELEN Cemal, "Pazarlama, İlkeler, Yönetim, Örnek Olaylar", Detay Yayıncılık, Ankara-2010



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 5 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 5 25
Toplam İş Yükü (saat) 94

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek