GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HLK-227 KURUMSAL HALKLA İLİŞ. Ders 2 4 4,00

Önlisans


Türkçe


Kurumsal İletişim ve kurum kimliği oluşturma, kurumsal dizayn, kurum kültürü konularında bilgi vermek, reklamın itibara ve imaja desteğinden faydalanmak, kurumsal kültürün , kurumsal imajın temel öğeleri slogan, logo ve renkleri yönetebilme,marka oluşturma ve yönetme süreçlerini belirlemek ,itibar ve algılama yönetimini oluşturmak, krizi yönetebilmek amacıyla bilgi vermek ve örnekleri incelemek


Öğr. gör. Hacı Ali ÇAKMANUS


1 Kurum kimliği belirleyebilme ve oluşturabilme
2 Slogan, logo ve görsel tasarımları yapabilme
3 Kurum itibarını yönetme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kurumsal İletişim ve kurum kimliği oluşturma, kurumsal dizayn, kurum kültürü konularında bilgi vermek, reklamın itibara ve imaja desteğinden faydalanmak, kurumsal kültürü, kurumsal imajın temel öğeleri slogan, logo ve renkleri yönetebilme,marka oluşturma ve yönetme süreçlerini belirlemek ,itibar ve algılama yönetimini oluşturmak, krizi yönetebilmek amacıyla bilgi vermek ve örnekleri incelemek


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Kurumsal İletişim ve Kurum Kimliği tanım ve öğeleri, Logo, Slogan, Renk ve harf karakterlerinin kimliğe yansıması, Örnek analizler
2 Kurumsal Dizayn, Kurumsal İmaj, İmaj nedir? Olmazsa ne olur?
3 Kurumsal İletişimde Stratejik Yönetim ve Planlama, Yönetimin kalitesi, müşteri memnuniyeti, hizmet ürün kalitesi
4 Kurumsal Reklamcılık, Reklam türleri , İmaj reklamı nedir?
5 Kurumsal Kültür ve Halkla İlişkiler, Kurum kültürü nedir? Kurum kültürünün öğeleri, Çalışanlar ve aileleri, yöneticiler kültürü nasıl etkiler? Kurum kültürü değişimi ve yönetimi
6 Sponsorluk ve imaja etkileri, Sponsorluk türleri, Sponsorluk bütçe yönetimi, Sponsorluğun etkinliğinin ölçümü
7 Satış Tutundurma, Kalite, müşteri memnuniyeti , satış sonrası hizmetler, Kişisel Satış, Ağızdan ağıza pazarlama ( WOW), İinternetin ağızdan ağza pazarlamaya etkisi, İnternette imaj ve itibar yönetimi
8 Ara sınav
9 Kurumsal İletişimin Toplumsal Sorumluluk ve Etik Boyutu, Vaka analizleri
10 Algılama Yönetimi ( Perception Management),
11 Kriz yönetimi ve halkla ilişkiler, Krizin tanımı ve türleri, Kriz döneminde itibar yönetimi, Kriz yöetimi ve medya
12 İtibar Yönetimi ( Reputation Management), İtibar Ne ile İlişkilidir
13 Yönetişim Endeksi ve İtibar Yönetimive itibar Yönetimi, ( Pay Sahipleri Açısından / Çalışanlar Açısından / Tedarikçiler (Paydaşlar ) Açısından / Müşteri Açısından / Kamuoyu, Açısından / Medya Açısından / Sektör Açısından ) SEMINER
14 İtibar Ölçümü, SEMİNER
15 Dönem sonu değerlendirme
16 Final sınavı

1.Halkla İlişkiler Nedir? Prof. Dr. Filiz Balta Peltekoğlu 2.Halkla İlişkiler PR Prof. Dr. Alaaddin ASNA 3.İletişim Nedir? Merih ZILLIOĞLU 4.Cilalı İmaj Devri Can KOZANOĞLU 5.Halkla İlişkiler Prof. Dr. Metin KAZANCI 6.Halkla İlişkiler Kampanyaları Ceyda AYDEDE 7.Kitle İletişim Kuramları Prof. Dr. Ünsal OSKAY 8.İtibar Yönetimi Salim KADIBEŞEGİL



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 18 36
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 20 40
Toplam İş Yükü (saat) 120

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek