Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAD101 | İŞ AHLAKI VE DEĞERLER EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Ders, dini ve ahlaki açıdan değerlerle mesleki açıdan ilgilenecek ilahiyat öğrencilerinin ahlak ve değerler literatürü konusunu tanımayı, değerlerin kazanılma süreçleri, değer eğitimi modelleri ve Türk toplumunun değerleri konusunda genel olarak bilgilenmesini hedeflemektedir.
ÖĞR.GÖR. HATİCE GÜLER ÖĞR.GÖR. ÖNDER BAŞUSLU
1 | Ahlak ve değerlerle ilgili kavramları tanımlar |
2 | Değerlerin kazanılma süreçlerini çözümler |
3 | Değer ve eğitim ilişkisini açıklar |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Değer-ahlak tanımları, anahatlarıyla dini ve felsefi açıdan ahlak literatürü, ahlak değerlerin kazanılması süreçleri, değer eğitimi modelleri, okullar ve değerler eğitimi, çocukta ahlak ve karakter gelişimi, Türk Milli Eğitiminin değerleri, okullarda belirli değerlerin öğretilmesi, Türk gençlerinin değerleri, Türk toplumunun değerleri (ampirik araştırmalara göre)
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ahlakın tanımı ve kapsamı | ||
2 | Değer nedir? Farklı tanımları ve diğer alanlarla ilişkisi | ||
3 | Dini ve felsefi açıdan ahlak eğitimi | ||
4 | Değerlerin kazanılma süreçleri (aile, okul, toplum, medya vb.) | ||
5 | Değerlerin kazanılma süreçleri (aile, okul, toplum, medya vb.) | ||
6 | Ahlak-değerler ve eğitimi | ||
7 | Değer aktarımı ve değer ortaya çıkarılması | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Okul kültürü ve değer eğitimi | ||
10 | Okullardaki belirli değerlerin öğretimin değerlendirilmesi (hoşgörü, doğruluk vb.) | ||
11 | Okullardaki belirli değerlerin öğretimin değerlendirilmesi (hoşgörü, doğruluk vb.) | ||
12 | Türk gençlerinin değerleri (ampirik çalışmalara göre) | ||
13 | Türk halkının değerleri (ampirik çalışmalara göre) | ||
14 | Türk halkının dini ve ahlaki değerleri (ampirik çalışmalara göre) | ||
15 | Genel değerlendirme | ||
16 | FINAL |
Dilmaç, B. İnsanca Değerler Eğitimi, Nobel Yayınları, Ankara, 2002Kaymakcan, R. (2007) Gençlerin dine bakışı: Karşılaştırmalı Türkiye ve Avrupa Araştırması, İstanbul.Değerler Eğitimi Uluslararası Sempozyumu, İstanbul: DEM Yayınları, 2007Inglehard, R. (2003) Human Values and Social Changes, Leiden: Brill.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 62 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |