Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SHD-114 | İNSAN DAVRANIŞI VE SOSYAL ÇEVRE | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 5,00 |
Önlisans
Öncelikle insanı (bireyin kendisini) ve davranışını tanımlatabilmektir. Sonrasında davranış kuramlarından hareketle insan davranışlarının nedenlerini (nörobiyolojik, kalıtım ve sosyal çevre etkilerini) genel çerçevede değerlendirebilmek, insanın sosyal çevre ile olan etkileşimlerindeki davranışlarını inceleyerek öğrencinin öğrendikleri ile insanı, davranışı ve çevre ile etkileşim süreçlerini yeniden yorumlayabilmesine katkıda bulunabilmektir.
Öğr. Gör. Önder BAŞUSLU
1 | Sosyal Psikoloji yaklaşımları çerçevesinde insanın sosyal çevre ile etkileşimlerini genel boyutları ile açıklar |
2 | İnsanı diğer canlı türlerinden ayıran özellikleri sıralar |
3 | Davranışı çok yönlülüğü ile ele alıp değerlendirebilir |
4 | Davranış kuramlarını temel özellikleri ile açıklayabilir ve kuramları karşılaştırabilir, |
5 | Gelişim ve Kişilik kuramlarının bireyin davranışlara etkisini yorumlayabilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İnsan davranışının anlaşılmasında önemli kavramlar, insan davranışı ve sosyal çevreye kuramsal yaklaşımlar, insan davranışının biyolojik, psikolojik, sosyal ve kültürel gelişimi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin genel çerçevesi, dersin işleniş yöntemi ve temel ilkeler hakkında bilgilendirme. Dersin sosyal çalışmacıya olası katkıları hakkında bilgilendirme | ||
2 | İnsan Kimdir? İnsanı diğer canlılardan ayıran en temel özellikler nelerdir? | ||
3 | Davranış nedir? Davranışın temel özellikleri ve boyutları | ||
4 | Davranışın hiyerarşisi. Davranışın temel kaynakları | ||
5 | Davranış belirleyicileri: İhtiyaçlar, dürtüler, motivler. Maslow’ un “Temel İhtiyaçlar” teorisi ve sosyal çevre ile ilintisi | ||
6 | Davranış ve kişilik gelişiminde Psikanalitik Kuramın yeri ve önemi | ||
7 | Davranış ve kişilik gelişiminde Psiko-Sosyal Gelişim Kuramının yeri ve önemi | ||
8 | Sosyal çevre nedir? Türleri ve özellikleri | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Gelişim Ortamı ve temel yaklaşımlar. Sistem Kuramı, Ekolojik Kuram, Gelişim Nişi, Aile Değişim Kuramı | ||
11 | Gelişim Ortamı özelliklerinin sosyal çevre etkileşimine etkileri. Aile, toplum ve küresel değerler | ||
12 | Fenomenolojik Teoriler: Carl Rogers, Ahlak Gelişimi Kuramı: L. Kohlberg | ||
13 | Birey için sosyal çevre ihtiyacının nedenleri. Psikolojik Yalnızlık/Sosyal Yalnızlık yaklaşımları | ||
14 | Okul Çocuğu, sosyal çevre ve sosyalleşme: Okul ve Aile | ||
15 | Ergenlik dönemi ve sosyal gelişim | ||
16 | Final Sınavı |
Zastrow, Charles, İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre 1/2, Nika Yayınevi, Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ev Ödevi | 7 | 6 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |