Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGP-107 | BEDEN EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Okul öncesi dönem çocuklarının hareket gereksiniminin önemini kavrama, hareket gelişimi çalışmaları için uygun yöntem ve teknikleri kullanma, çocukların büyük kas gelişimini destekleyecek hareket etkinlikleri geliştirme, uygulama ve değerlendirme.
Öğr. Gör. Dr. Derya SU
1 | Hareket kavramlarını ve ilkelerini açıklar |
2 | Gelişimle ilgili kavramları (büyüme, gelişim, olgunlaşma, öğrenme, hazır bulunuşluk) ve motor gelişimle ilgili temel kavramları (form, performans, hareket vb.) bilir. |
3 | Hareket eğitiminin gelişim alanlarına etkisini açıklar. |
4 | Hareket eğitiminin önemimi kavrar |
5 | Amaca yönelik hareketleri bulur, planlar ve uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, çocuk gelişimi dönemlerini, çocuk antrenmanı periyotlamasını, antrenman süresince göz önünde bulundurulması gerekenleri ve egzersizin gelişim üzerinde nasıl bir etkiye sahip olduğunu kapsar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği ve değerlendirme hakkında bilgilendirme | ||
2 | Okul öncesi Dönemde Beden Eğitiminin Önemi | ||
3 | Gelişimle ilgili kavramlar ve motor gelişim ile bağları (büyüme, gelişim, olgunlaşma, öğrenme, hazır bulunuşluk). | ||
4 | Hareket Eğitiminin Gelişim Alanlarına Katkısı | ||
5 | Motor Gelişim Ve Motor Gelişim Kuramları | ||
6 | Motor Gelişim Dönemleri | ||
7 | Özel Gereksinimli Çocuklarda Hareket Eğitimi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Özel Gereksinimli Çocuklarda Hareket Eğitimi | ||
10 | Okul Öncesinde Hareket Etkinliği Planlama ilkeleri | ||
11 | Okul Öncesinde Çocuklara Uygulanan Hareket Etkinliklerinin Özellikleri | ||
12 | Hareket eğitimi Planlama Örnekleri | ||
13 | Hareket Eğitimi Uygulama Örnekleri | ||
14 | Hareket Eğitimi Uygulama Örnekleri |
Özer D.S., Özer K.(1998).Çocuklarda Motor Gelişim ve Dönemleri. Özer,S. D. ve Özer, K. (2014). Çocuklarda Motor Gelişim. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Özer,S. D. ve Aktop, A. (2014). Motor Gelişimi Anlamak. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Proje Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 5 | 2 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 55 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |