GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BNK-136 FİNANSAL HİZMETLER PAZARLANMASI Ders 1 2 4,00

Önlisans


Türkçe


Bankacılık ve Sigortacılık alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip, alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilen ve değerlendirebilen, kalite kültürünü benimseyerek sürekli iyileştirme yolunda sorunları tanımlayabilen, mesleki plan ve projeleri gerçekleştiren ve müşteri memnuniyetini ilke edinerek çözüm önerileri geliştirebilen bireyler yetiştirmek.


Öğr.Gör. Gülüzar ÖKSÜZ


1 Pazarlama konusunda temel kavramları bilirler
2 Hizmet pazarlaması konusunda temel kavramları bilirler
3 Bankacılık ve sigortacılıkta pazarlama konusunda temel kavramları bilirler
4 Bankacılık ve sigortacılık hizmetlerinin temel özellikleri, konusunda temel kavramları bilirler
5 Hizmet kalitesini etkileyen faktörler, konusunda temel kavramları bilirler
6 Banka ve sigorta hizmetlerinin fiyatlandırılması, konusunda temel kavramları bilirler
7 Hizmetlerinin dağıtımı, tutundurma, müşteri tipleri konuları aktarılacaktır konusunda temel kavramları bilirler

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Derste pazarlama, hizmet pazarlaması, bankacılık ve sigortacılıkta pazarlama, bankacılık ve sigortacılık hizmetlerinin temel özellikleri, hizmet kalitesini etkileyen faktörler, Banka ve sigorta hizmetlerinin fiyatlandırılması, hizmetlerinin dağıtımı, tutundurma, müşteri tipleri konuları aktarılacaktır


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Hizmet Kavramı Hizmet Kavramının Tanımlanması Hizmet Sektörünün Günümüzdeki Önemi
2 Hizmetlerin Ortak Özellikleri Hizmetlerin sınıflandırılması Pazarlama Tanımları, Hizmet pazarlaması,
3 Bankacılık ve Sigortacılıkta Ürün Kavramı, Banka ve sigorta Hizmetleri, Bankacılık ve Sigortacılıkta Hizmet Karması ve Stratejileri
4 Bankacılık ve Sigortacılıkta hizmet kalitesi, Hizmette kalite sorunu ve denetlenmesi, Toplam Kalite Yönetimi
5 Bankacılıkta Pazar bölümlendirme, Bankacılıkta hedef Pazar seçim stratejileri, Bankacılıkta ürün ve hizmet yaşam dönemi
6 Banka ve sigorta şirketlerinde Dağıtım Banka ve sigorta İşletmelerinde Dağıtım Kanalı Seçenekleri
7 Banka ve sigorta Şirketlerinde Hizmetlerin Fiyatlandırılması, Fiyatlandırma Stratejileri
8 VİZE HAFTASI
9 Banka ve sigorta şirketlerinde Tutundurma -Reklam -Satış Tutundurma -Kişisel Satış -Halkla İlişkiler
10 Banka ve Sigorta Pazarlamasında personel (Müşteri temsilcileri)
11 Banka ve sigorta İşletmelerinde Müşteri Müşteri İlişkileri
12 Bankalarda ve Sigorta İşletmelerinde şube performans ölçümü ve performansın değerlendirilmesi
13 Banka ve Sigorta şirketlerinde Fiziksel Kanıtlar Hizmet çevresinin Tasarımı,
14 Banka ve sigorta işletmelerinde Süreç Yönetimi
15 Banka ve Sigorta İşletmelerinde Talep ve Kapasite Yönetimi
16 FİNAL HAFTASI

Hizmet Pazarlaması ( Ekin Yayınevi Yazar; Prof.Dr. Ayşe Öztürk) Açıköğretim Ders Notları Hoca Ders Notları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 15 3 45
Soru-Yanıt 15 1 15
Bireysel Çalışma 5 1 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Okuma 15 2 30
Toplam İş Yükü (saat) 120

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek