Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YD.101 | İNGİLİZCE-I | Ders | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
öğrenciye yabancı dil temelinin kazandırılmasıdır. Bu derste öğrencilerin İngilizceye ilişkin temel gramer (dilbilgisi) bilgileri edindirmektir. Sistematik bir şekilde yabancı dil eğitiminin verildiği bu derslerde öğrenciler, dil öğretiminin temel unsurlarından konuşma, yazma, okuma ve dinleme becerilerini geliştirmektedir. Öğrencileri İngilizce bilgi düzeylerini geliştirmek adına uygulamaya konulan bu derslerde öğrenciler, günlük hayatlarında kullanabilecekleri yabancı dilin yanı sıra, akademik metinlerini anlamak için gereken yabancı dil temelini de oluşturmaktadırlar.
Öğr. Gör. Muhammed Ramazan DEMİRCİ
1 | Öğrenciler yabancı dilde yazı veya söz ile anlatılmak isteneni doğru olarak anlayabilecekler |
2 | Öğrenciler amaca uygun yazım tekniğini kullanarak anlaşılır şekilde yazabilmeyi öğrenmiş olacaklar |
3 | Öğrenciler anlatmak isteneni anlaşılır bir şekilde sözle ifade edebileceklerdir. |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
You and me; Verb To be/ Possessive adj. / verbs have,go,live,like/ Possessive ‘s. A Good Job! ; Present Simple/ Questions and negatives (he/she/it). Work hard, play hard!; Present Simple (I/you/we/they). Somewhere to live; There is/are, some/any/a lot of, this/that/ Numbers and prices. Super me!; Can/can’t, adverbs, was/were/could,/ polite requests. Life’s ups and downs; Past Simple (past and negatives) / irregular verbs.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Verb "to be" (present), personal pronouns, posessive adjectives | ||
2 | This- That, These-Those, A, An, the, Singular- Plural Nouns, Cardinal Numbers, Days | ||
3 | There is- There are, Countable- Uncountable Nouns, Possesive Pronouns, Possesive Case "'s" and "of" | ||
4 | How many, How much, a few, a little, some, any, many, enough, Seasons, Months | ||
5 | Have got - Has got, Object Pronouns, Ordinal Numbers, Family members | ||
6 | Telling the time, Present Simple Tense (positive, negative, question sentences), Frequency Adverbs, use of Present Simple Tense reading and exercises | ||
7 | Present Continuous Tense (positive, negative, question sentences) and use of Present Continuous Tense | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Present Continouos Tense & Present Simple Tense reading and exercises, Modal Verbs : "Can, must, Should, Have to" | ||
10 | Present Continuous with Future Meaning and Exercises, Prepositions of Time and Place | ||
11 | Past Simple Tense (positive, negative, question sentences) and use of Past Simple Tense, Time Adverbs used with Past Simple, reading and exercises | ||
12 | Verb "to be" with Past meaning and exercises, Writing about a memory ( Past simple exercise), | ||
13 | Adjectives " Comparative form", Describing a person, writing about a friend. | ||
14 | Adjectives " Superlative form", Reading and Exercises | ||
15 | Revision Parts 4, 5, 6, 7, 8, and Exercises on Campus Grammar, | ||
16 | Final Exam |
New Headway Elementary Student's Book Fourth edition (Liz and John Soars), New Headway Elementary Work Book Fourth edition (Liz and John Soars), New Headway Elementary Test Book Fourth edition (Amanda Maris).
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Toplam İş Yükü (saat) | 65 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |