Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
COG.204 | OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE PLANLAMA VE PROGRAM GELİŞTİRME | Ders | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilerin erken çocukluk eğitim programları konusunda bilgi sahibi olmasını ve ilerleyen dönemde bu bilgisini uygulama esnasında kullanmasını sağlamaktır.
Öğr. Gör. Banu TEPE
1 | Erken çocukluk eğitiminin temel amaç ve ilkelerini bilir. |
2 | Erken çocukluk dönemi eğitim programının temel özelliklerini açıklar. |
3 | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki eğitim ortamı ve öğrenme merkezlerinin özelliklerini açıklar. |
4 | 36-72 aylık çocuklarda aylık-günlük etkinlik planı ile tam ve yarım günlük plan yapar. |
5 | 0-36 aylık çocuklar için etkinlik, tam ve yarım günlük plan yapar. |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Türkiye’de ve Dünyada erken çocukluk eğitimi, okul öncesi eğitime temel olan görüşler ve okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, 2013 okul öncesi eğitim programı, okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları, okul öncesi döneminde ailenin ve öğretmenin rolü ve önemi, okul öncesi öğretmeninin özellikleri, Okul öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması, Öğrenme merkezleri ve etkinlik türleri, Okul öncesi eğitimin değerlendirilmesi, Etkinlik planı ve aylık eğitim planı hazırlama gibi hususları kapsar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin, kaynakların, ders izlencesinin tanıtımı | ||
2 | Okul Öncesi Eğitimin önemi, ilkeleri ve ögeleri | ||
3 | Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci | ||
4 | MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Tanıtımı (İlke, amaç, felsefesi) | ||
5 | MEB 2013Okul Öncesi Eğitim Programının Tanıtımı (Aylık Plan, Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planı) | ||
6 | MEB 2013Okul Öncesi Eğitim Programının Tanıtımı (Aile katılımı ve özel gereksinimi olan çocuklar için uyarlamalar) | ||
7 | MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Tanıtımı (Değerlendirme Süreçleri- İlgili Evraklar) | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Okul öncesi eğitim sürecinde yer alan profesyonellerin rolleri ve özellikleri | ||
10 | MEB 2013 0-36 aylık çocuklar için eğitim programının özellikleri, ilkeleri | ||
11 | Program hazırlama ve içerik oluşturma: Kazanım ve göstergeleri belirleme | ||
12 | Program hazırlama ve içerik oluşturma: Materyaller ve eğitim ortamını düzenleme | ||
13 | Günlük etkinlik planı tasarlama, sunma ve uygulama | ||
14 | Aylık ve günlük etkinlik planı tasarlama, sunma ve uygulama | ||
15 | Tüm konuların tekrarı ve özet anlatımı | ||
16 | Final Sınavı |
Okul Öncesi Eğitim Programları. Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim, 2015. Köksal Akyol, A. (Edt). Ankara: Hedef Yayıncılık. Çelik, N. ve Daşcan, Ö. 2017, Okul Öncesi Eğitimi Programı ve Etkinlik Kitabı, 2. baskı, Anı Yayıncılık. Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar, 2016 (Edt. Fulya Temel), Vize Yayıncılık, 2013 MEB Okul Öncesi Eğitim Programı MEB 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 3 | 2 | 6 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 6 | 6 |
Rapor Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
Rapor Sunma | 3 | 5 | 15 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 6 | 36 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Ev Ödevi | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |