Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
COG.212 | ÇOCUK ANİMATÖRLÜĞÜ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
0-18 yaş arası çocuklarına yönelik animasyon etkinlikleri hazırlama ve uygulayabilme becerisini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Banu TEPE
1 | Okul öncesi eğitimde animasyon etkinliklerini uygular. |
2 | Animasyon etkinliklerini gelişim alanlarına uygun hazırlar. |
3 | Animasyon etkinliklerini uygulama alanlarına göre organize eder. |
4 | Çocuklara yönelik animasyon etkinlik dosyasını oluşturur. |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Çocuk Animatörlüğünün Tanımı ve Önemi, Animasyonun çocuğun gelişimindeki yeri ve önemi, çocuklara yönelik animasyon etkinlikleri, Okul öncesi eğitimde animasyonun yeri ve önemi, Animasyon etkinliklerinde kullanılan araç gereç, ekipmanlar, Animasyon ile ilişkili kavramlar, Çocuk animatörünün sahip olması gereken mesleki özellikler, Animasyon organizasyonlarında yapılan etkinlik türleri, Yüz boyama, Kostüm tasarlama, taş- yumurta boyama, seramik ürünlerin tasarımı, maske vb. etkinliklerini uygulama, Çocuklara özel animasyon etkinlikleri hazırlama, Animasyon etkinlikleri uygulama ve süreci Uygulama değerlendirme.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Ders İzlencesinin Sunumu | ||
2 | Animasyon tanımı, önemi ve ilişkili kavramlar | ||
3 | Çocuk Animatörlüğü Faaliyet Alanları | ||
4 | Çocuk Animatörünün Sahip Olması Gereken Özellikler | ||
5 | Animasyon Etkinliklerinin Özellikleri-Animasyonun Çocukların Bilişsel, Sosyo-duygusal, Dil ve Psiko-motor gelişimlerine olan katkıları | ||
6 | Çocuk Animatörlüğü Etkinlik Türleri ve Uygulama Şekilleri | ||
7 | Yüz Boyama- Kostüm gibi Animasyon etkinliklerinin Anlatımı ve Örnek İnceleme | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Yüz Boyama Etkinliği Uygulaması | ||
10 | Taş - Yumurta Boyama Etkinliği Uygulaması | ||
11 | Seramik Hamurundan Ürün Geliştirme Uygulaması | ||
12 | Maske Tasarımı ve Yapımı | ||
13 | Cam Ürün Tasarımı ve Ürün Geliştirme | ||
14 | Farklı Materyalleri Kullanarak Ürün Geliştirme | ||
15 | Ürünlerin Sergilenmesi, Sunumu ve Konu Tekrarı | ||
16 | Final Sınavı |
Çocuk Animatörlüğü- MEGEP, 2006. D.Özer, 2006. Animasyon . Kök yayıncılık Edt. Rukiye ARSLAN - Raziye PEKŞEN -Mehmet SAĞLAM. 2022 "Çocuk ve Animasyon", Eğiten Kitap. Öğretim Elemanı Ders Notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 7 | 2 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 65 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |