GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ELN-UYG-201 İŞYERİ UYGULAMASI Ders 2 3 14,00

Önlisans


Türkçe


Elektrik teknikerliği alanında gerekli bilgi, beceri, uygulama anlamında teknik donanımı tam anlamıyla oluşturmak.


Prof. Dr. Can ALAŞALVAR


1 İşyeri oryantasyon süreci
2 Öğrencinin okulda öğrendiği teorik ve uygulamaların gerçek çalışma ortamında gerçekleştirebilmesi ve çalışma hayatına hazır hale gelmesi

Birinci Öğretim


1. sınıf (güz ve bahar yarıyılı GNO) not ortalamasının 1.80 ve üzerinde olması Staj göreceği dönemden almadığı veya devamsızlıktan kaldığı ders veya derslerin olmaması


yok


İşyerinde teknik ve uygulamalı beceriyi elde etmek. Çalışma ortamını öğrenmek ve gereklilikleri yerine getirebilmek. İş hayatına hazırlanmak


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 . oryantasyon süreci
2 Oryantasyon süreci
3 teorik bilginin uygulamada nasıl gerçekleşeceğinin öğrenciye aktarılması
4 Teorik bilginin uygulamada nasıl gerçekleşeceğinin öğrenciye aktarılması
5 Teorik bilginin uygulamada nasıl gerçekleşeceğinin öğrenciye aktarılması
6 Teorik bilginin uygulamada nasıl gerçekleşeceğinin öğrenciye aktarılması
7 Öğrencinin verilen işte teknik ve uygulamalı olarak becerisinin gözlenmesi ve hazır hale getirilmesi
8 Öğrencinin verilen işte teknik ve uygulamalı olarak becerisinin gözlenmesi ve hazır hale getirilmesi
9 Öğrencinin tek başına teknik ve uygulamalı iş yapabilecek hale getirilmesi ve gözlenmesi
10 Öğrencinin yeterli teknik alt yapısının oluşturulması ve Uygulamalı işlerdeki çalışma ve düzen davranışlarının kazandırılması
11 İlk haftalarda verilen iş güvenliği kriterlerine öğrencinin tam anlamda uyup uymadığının kontrolü. Uygulamalardaki teknik işlerin öğrenci tarafından nasıl gerçekleştirildiğinin analiz edilmesi. Eksik davranışların tespit edilip gerekli becerinin kazandırılması.
12 Öğrencinin tam anlamıyla teknik bilgi ve becerinin iş hayatında nasıl uyguladığının gözlenmesi teknik raporlara nasıl aktardığının incelenmesi ve teknik rapor hazırlama becerisinin öğrenciye kazandırılması
13 Öğrencinin bilgi ve becerilerini iş yeri kurallarına uyup uymadığının gözlenmesi ve öğrencinin iş ve işyerindeki olumsuzlukların giderilmesi
14 Öğrenci davranışlarının değerlendirilmesi teknik raporların değerlendirilmesi
15 öğrencinin teknik ve uygulamalı yeteneklerinin değerlendirilmesi
16 Öğrencinin teknik ve uygulamalı yeteneğinin değerlendirilmesi
17 Öğrencinin teknik ve uygulamalı yeterliliğinin değerlendirilmesi

Öğrencinin staj yaptığı İşyerinde veya kurumda öğrenciden sorumlu mühendis bilgi ve becerileri



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Toplam 0
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Toplam 0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 90
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 10

Staj yapmayan hiçbir öğrenci mezun durumuna geçemez


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 16 4 64
Uygulama/Pratik 14 4 56
Rehberli Problem Çözümü 10 1 10
Gözlem 10 4 40
Alan Çalışması 16 4 64
Rapor Hazırlama 10 1 10
Rapor Sunma 10 1 10
Proje Hazırlama 10 2 20
Proje Sunma 10 2 20
Proje Tasarımı /Yönetimi 5 2 10
Rapor 10 4 40
Sözlü Sınav 5 1 5
Performans 16 4 64
Toplam İş Yükü (saat) 413

ÖÇ 1
ÖÇ 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek