Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ELN-UYG-201 | İŞYERİ UYGULAMASI | Ders | 2 | 3 | 14,00 |
Önlisans
Türkçe
Elektrik teknikerliği alanında gerekli bilgi, beceri, uygulama anlamında teknik donanımı tam anlamıyla oluşturmak.
Prof. Dr. Can ALAŞALVAR
1 | İşyeri oryantasyon süreci |
2 | Öğrencinin okulda öğrendiği teorik ve uygulamaların gerçek çalışma ortamında gerçekleştirebilmesi ve çalışma hayatına hazır hale gelmesi |
Birinci Öğretim
1. sınıf (güz ve bahar yarıyılı GNO) not ortalamasının 1.80 ve üzerinde olması Staj göreceği dönemden almadığı veya devamsızlıktan kaldığı ders veya derslerin olmaması
yok
İşyerinde teknik ve uygulamalı beceriyi elde etmek. Çalışma ortamını öğrenmek ve gereklilikleri yerine getirebilmek. İş hayatına hazırlanmak
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | . | oryantasyon süreci | |
2 | Oryantasyon süreci | ||
3 | teorik bilginin uygulamada nasıl gerçekleşeceğinin öğrenciye aktarılması | ||
4 | Teorik bilginin uygulamada nasıl gerçekleşeceğinin öğrenciye aktarılması | ||
5 | Teorik bilginin uygulamada nasıl gerçekleşeceğinin öğrenciye aktarılması | ||
6 | Teorik bilginin uygulamada nasıl gerçekleşeceğinin öğrenciye aktarılması | ||
7 | Öğrencinin verilen işte teknik ve uygulamalı olarak becerisinin gözlenmesi ve hazır hale getirilmesi | ||
8 | Öğrencinin verilen işte teknik ve uygulamalı olarak becerisinin gözlenmesi ve hazır hale getirilmesi | ||
9 | Öğrencinin tek başına teknik ve uygulamalı iş yapabilecek hale getirilmesi ve gözlenmesi | ||
10 | Öğrencinin yeterli teknik alt yapısının oluşturulması ve Uygulamalı işlerdeki çalışma ve düzen davranışlarının kazandırılması | ||
11 | İlk haftalarda verilen iş güvenliği kriterlerine öğrencinin tam anlamda uyup uymadığının kontrolü. Uygulamalardaki teknik işlerin öğrenci tarafından nasıl gerçekleştirildiğinin analiz edilmesi. Eksik davranışların tespit edilip gerekli becerinin kazandırılması. | ||
12 | Öğrencinin tam anlamıyla teknik bilgi ve becerinin iş hayatında nasıl uyguladığının gözlenmesi teknik raporlara nasıl aktardığının incelenmesi ve teknik rapor hazırlama becerisinin öğrenciye kazandırılması | ||
13 | Öğrencinin bilgi ve becerilerini iş yeri kurallarına uyup uymadığının gözlenmesi ve öğrencinin iş ve işyerindeki olumsuzlukların giderilmesi | ||
14 | Öğrenci davranışlarının değerlendirilmesi teknik raporların değerlendirilmesi | ||
15 | öğrencinin teknik ve uygulamalı yeteneklerinin değerlendirilmesi | ||
16 | Öğrencinin teknik ve uygulamalı yeteneğinin değerlendirilmesi | ||
17 | Öğrencinin teknik ve uygulamalı yeterliliğinin değerlendirilmesi |
Öğrencinin staj yaptığı İşyerinde veya kurumda öğrenciden sorumlu mühendis bilgi ve becerileri
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Toplam | 0 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Toplam | 0 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 90 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 10 |
Staj yapmayan hiçbir öğrenci mezun durumuna geçemez
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 16 | 4 | 64 |
Uygulama/Pratik | 14 | 4 | 56 |
Rehberli Problem Çözümü | 10 | 1 | 10 |
Gözlem | 10 | 4 | 40 |
Alan Çalışması | 16 | 4 | 64 |
Rapor Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
Rapor Sunma | 10 | 1 | 10 |
Proje Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
Proje Sunma | 10 | 2 | 20 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 5 | 2 | 10 |
Rapor | 10 | 4 | 40 |
Sözlü Sınav | 5 | 1 | 5 |
Performans | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü (saat) | 413 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |