Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Önlisans
1 |
Araştırma yapmak |
2 |
Araştırma raporu hazırlamak |
3 |
Araştırma sonuçlarını değerlendirme |
4 |
Araştırmayı sunmak |
5 |
Araştırma sonuçlarını rapor hâline dönüştürme |
Yok
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Araştırmada temel kavramlar a. Bilgi b. Bilim c. Araştırma d. Bilimsel yöntem i. Bilimsel yöntemin aşamaları e. Bilimsel araştırma f. Bilimsel araştırma çeşitleri g. Temel araştırmalar h. Uygulamalı araştırmalar |
|
|
2 |
Araştırmanın gereği ve önemi
Araştırmanın konusu (problem)
Araştırma konusunun seçimine etki eden faktörler, Değişken ve değişken türleri
Problem cümlesi a. Problem cümlesinde bulunması gereken nitelikler b. Alt problemler
İlgili kaynaklar (kaynak taraması)
Araştırma probleminin cevabı (hipotez)
Amaç ve ifadelendirilmesi
Önem
Araştırmanın dayandığı temeller (varsayımlar)
Sınırlılıklar
Tanımlar |
|
|
3 |
KAYNAK ARAŞTIRMASI YAPMA
1. Araştırmanın yöntemi 2. Evren ve örneklem a. Örnekleme yöntemleri 3. Verilerin toplanması a. Verilerin toplanmasında kullanılan yöntemler i. Gözlem ii. Görüşme iii. Yazışma (anket, test) iv. Deney v. Belge taraması |
|
|
4 |
ARAŞTIRMA SONUÇLARINI DEĞERLENDİRME
1.Sonuçların değerlendirilmesi a. Verilerin sınıflaması b. Verilerin sıralaması ve frekanslarının çalışması c. Verilerin tablo ve grafikte gösterilmesi Verilerin yüzdelik olarak gösterilmesi 2.Bulgular ve yorumlar a. Bulguların özellikleri b. Sonuç ve öneriler |
|
|
5 |
ARAŞTIRMA SONUÇLARINI RAPOR HÂLİNE DÖNÜŞTÜRME
1. Araştırma raporunun bölümleri 2. Araştırmanın yazımında dikkat edilmesi gereken kurallar a. Kullanılacak dilin özellikleri b. Kâğıt düzeni c. Kapak düzeni d. Başlık ve paragraf yazımıe. Şekil ve tabloların yazımıf. Dipnot ve kaynakçanın yazımı |
|
|
6 |
SUNUMA HAZIRLANMA
1. Hazırlanma planlama yöntemleri 2. Sunumun amaç, içerik ve organizasyonu üzerinde odaklanma 3. Sunumun görsel-işitsel araçlar/teknoloji ile desteklenmesi 4. Fiziksel ve teknolojik donanım 5. İzleyici/ katılımcıların tanımı 6. Sunumun etkileşimli hareket planı yazılım ve prova |
|
|
7 |
SUNUM
-Belirli soruları yanıtladıktan sonra yöntem saptama
-Powerpoint slaytların yazımı
-Görsel- işitsel malzemenin seçimi
|
|
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
9 |
-Hazırlanan sunumun etkileşimle işlevselleşmesi
|
|
|
10 |
SUNUM
-Belirli soruları yanıtladıktan sonra yöntem saptama
-Powerpoint slaytların yazımı
-Görsel- işitsel malzemenin seçimi
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav
9 -Sunum odasının denetimi
-Özetleme ve geri besleme teknikleri
-İzleyiciler yönünden sunumun değerlendirmesi
-Sunumlarda yapılması/ yapılmaması gerekenler
|
|
|
11 |
Öğrenci grupları tarafından hazırlanan araştırma raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi
|
|
|
12 |
Öğrenci grupları tarafından hazırlanan araştırma raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi
|
|
|
13 |
Öğrenci grupları tarafından hazırlanan araştırma raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi
|
|
|
14 |
Öğrenci grupları tarafından hazırlanan araştırma raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi |
|
|
15 |
Öğrenci grupları tarafından hazırlanan araştırma raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi |
|
|
16 |
Final Sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Rapor Hazırlama |
1 |
20 |
20 |
Proje Hazırlama |
1 |
14 |
14 |
Proje Sunma |
1 |
2 |
2 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
4 |
4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
8 |
8 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
60
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek