Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDL-101 | TÜRK DİLİ-I | Ders | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Türk Dili dersinin amacı, Türkçe`nin yapı ve işleyiş özelliklerini kavrayabilme; yazılı ve sözlü ifade vasıtası olarak, dilini doğru ve güzel kullanma yeteneğini kazandırabilme.
Öğr. Gör. Emre Güneş
1 | Türk dilinin tarihi gelişim sürecini kavrayabilme, kültür ile olan ilişkisini kavrayabilme |
2 | Dil türleri hakkında bilgi sahibi olabilme |
3 | Türkçe cümlelerde doğru söz diziminin önemini kavrama |
4 | Sözlü ve yazılı anlatımda sözcüklerin işlevini kavrama |
5 | Edebi metin ve kitaplardan seçilmiş cümle ve parçaları çözümleme yöntemlerini öğrenme |
6 | Türkçenin ses özelliklerini kavrama |
7 | Dilekçe, rapor yazabilme becerisi |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Türk Dili dersinin amacı, ilkeleri ve konuları hakkında bilgilendirme- Dilin millet hayatındaki yeri ve önemi- Türkçe'nin dünya dilleri arasındaki yeri Türkçe'nin tarihi dönemleri- Türkçe'nin bugünkü durumu ve yayılma alanları - İmla kuralları ve uygulaması- Noktalama işaretleri ve uygulaması - Türkçede sesler ve sınıflandırılması - Türkçe ses bilgisi -Türkçenin ses özellikleri - Kompozisyonla ilgili genel bilgiler - Kompozisyonda anlatım şekilleri ve uygulaması - Dönem konularının genel olarak değerlendirilmesi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Türk dili dersinin içeriği ve dersle ilgili kaynakların tanıtılması | ||
2 | Dilin tanımı, özellikleri, dil-kültür ilişkisi ve dilin kültür taşıyıcılık özelliği. Konuşma ve yazı dili. | Konunun tartışılması | |
3 | Yeryüzündeki diller, dil aileleri ve Türkçenin bu diller arasındaki yeri ve özelliği. Türk dilinin bugüne kadar ki tarihi gelişimi ve Türklerin kullandığı alfabeler. | Eski Türkçe eserlerin okunması | |
4 | Türkçenin ses özellikleri hakkında bilgi. | ||
5 | Kelime bilgisi ve ekler. | örnek metin üzerinde öğrenilenlerin uygulanması | |
6 | Kalıplaşmış İfadeler. | örnek metin üzerinde öğrenilenlerin uygulanması ve konuya ilişkin test çözümü | |
7 | Türkçede Vurgu ve Tonlama. | Öğrencilerle vurgu çalışması | |
8 | Vize Sınav haftası | ||
9 | Kelimede anlam. | Örnek metinler üzerinde uygulama çalışma | |
10 | Kalıplaşmış ifadeler. | ||
11 | Cümlenin Ögeleri. Düzgün bir cümle kurmada cümle öğelerinin doğru şekilde kullanılması | ||
12 | Cümle çeşitleri 1. | ||
13 | Cümle çeşitleri 2. | ||
14 | Örnek cümle çözümlemeleri. | ||
15 | Genel Tekrar | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Gökdağ, Bilgehan; Tekin, Feridun; Kesik, Beyhan, Üniversiteler İçin Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Akçağ Yay. Ankara, 2016. ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI, Erzurum, 2013
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 65 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |