Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OSD-08 | BİLİM TARİHİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Bilim, felsefe ve bilimsel yöntem hakkında bilgi vermek; ilk uygarlıklardan günümüze bilimsel birikimin oluşumu ile ilgili bilgilendirmek; bilimlerin sınıflandırılması; bilim ve paradigmalar konularında öğrencilerin bilgi edinmelerini sağlamak.
1 | Bilim Tarihi disiplininin doğasını, genel özelliklerini ve başlıca sorunlarını açıklayabilecektir. |
2 | Antik Çağ ve Orta Çağ'daki bilimsel faaliyetleri betimleyebilecektir. |
3 | Modern bilimin doğuşunu ve modern bilimi hazırlayan koşulları tartışabilecektir. |
4 | Modern bilimi ve ona katkıda bulunmuş başlıca isimlerin görüşlerini eserleri üzerinden tartışabilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
Bilim, felsefe, bilimsel yöntem; Antik Yunan, Ortaçağ Avrupası, Skolastik felsefe ve bilim; İslam kültür coğrafyasında bilim ve felsefe; Mezopotamya’da bilim; Rönesans Avrupası’nda bilim ve felsefe; aydınlanma çağında bilim ve felsefe; bilimlerin sınıflandırılması; bilim, bilimcilik (bilimizm), ideoloji, etik ve din ilişkileri; bilim ve paradigmalar; Viyana ve Frankfurt düşünce okulları; yirminci ve yirmi birinci yüzyıllarda bilim eleştirileri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Bilim kavramının anlamı ve antik uygarlıklardaki görünümü üzerine genel bir tartışma | ||
2 | İlk yazılı kültürler olan Mısır ve Mezopotamya'da bilim | ||
3 | Antik Yunan dünyasında bilim | ||
4 | Orta Çağ Avrupası'nda ve İslam dünyasında bilimsel gelişmeler | ||
5 | Rönesansın bilim tarihinin gelişimine etkileri ve Rönesans biliminin genel özellikleri | ||
6 | Bilimsel devrimler çağına giden süreç ve yeniçağ biliminin öncü işaretleri | ||
7 | Bilimsel devrimler çağı ve yeniçağ biliminin doğuşu | ||
8 | Bilimsel devrimler çağı ve yeniçağ biliminin doğuşu | ||
9 | Yeni Çağ'ın büyük bilimsel kuramları; Galileo, Newton ve Kepler | ||
10 | Optik, Fizik, Kimya, Astoronomi, Matematik ve Tıp gibi başlıca bilimlerin Yeni Çağ'da kazandıkları yeni görünüm | ||
11 | Yakın dönem bilimi ve Newtoncu paradigmaya ilişkin başlıca sorunlar | ||
12 | Atom ve uzay çağı. Kuantum ve belirsizlik kuramları. Einstein paradigmasının genel özellikleri | ||
13 | Bilimin yirminci yüzyıldaki ve günümüzdeki genel yönelimleri. Yol açtığı sosyal, siyasi, ahlaki ve çevresel sorunlar | ||
14 | Bilimin doğasına, bilim tarih dersinde elde edilen genel bilgiler ışığında yeniden bakış |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 59 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |