Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SNFAE302 | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ | Ders | 3 | 6 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarına ilköğretim Sosyal Bilgiler dersinin amaçlarını ve önemini kavratmak, Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanabilecekleri öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme süreçleri hakkında teorik ve pratik etkinliklerle kazandırmaktır.
Hülya BAŞKAN
1 | Öğrenciler, Sosyal Bilgiler dersinin amacını kavrayabileceklerdir |
2 | Öğrenciler, İlkokul Sosyal Bilgiler programını tanıyabileceklerdir |
3 | Öğrenciler, Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanacağı yöntem ve tekniklerle ilgili bilgi ve beceri kazanacaklardır |
4 | Öğrenciler, Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanacağı araç-gereçleri tanıyacak ve bunları kullanma becerisi geliştireceklerdir |
5 | Öğrenciler, Sosyal Bilgiler dersinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını kavrayacaklardır |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sosyal bilgiler alanı ve özellikleri, Sosyal Bilgiler alanının temel amaçları ve temel beceriler, Sosyal Bilgilerde okuryazarlık, Sosyal Bilgiler alanında temel temalar ve alanlar, Sosyal Bilgiler alanının ilköğretimdeki yeri ve tarihçesi, Sosyal Bilgiler Öğretim programının incelenmesi (kazanım, beceri, tema, v.b.) , Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan strateji, yöntem, teknik ve materyaller, bunlarla ilgili örnek uygulamalar, Sosyal Bilgiler dersinde demokrasi, insan hakları ve değerler eğitimi, Türkiye ve diğer ülkelerdeki Sosyal Bilgiler ders kitaplarından örnekler ve kıyaslamalar
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı | - | - |
2 | Sosyal Bilgiler dersinin amaç, kavram ve içeriği. | - | - |
3 | Sosyal Bilgiler alanının temel amaçları ve temel becerileri | - | - |
4 | Sosyal Bilgilerde okuryazarlık. | - | - |
5 | Sosyal Bilgiler alanının ilkokuldaki yeri ve tarihçesi. | - | - |
6 | Sosyal bilgiler programının incelenmesi | - | - |
7 | Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan strateji, yöntem ve teknikler. | - | - |
8 | Ara Sınav | - | - |
9 | Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan materyaller. | - | - |
10 | Sosyal bilgiler dersinde ölçme ve değerlendirme | - | - |
11 | Sosyal Bilgiler dersinde planlamanın önemi, örnek planların incelenmesi | - | - |
12 | Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklerle ilgili örnek uygulamalar. | - | - |
13 | Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklerle ilgili örnek uygulamalar. | - | - |
14 | Sosyal Bilgiler dersinde demokrasi. insan hakları ve değerler eğitimi. | - | - |
15 | Dönem içi yapılan çalışmaların değerlendirilmesi ve eksiklerin tamamlanması | - | - |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
"Tanrıöğen, A. (2006). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. İstanbul: Lisans Yayıncılık. Erdem, M. (2008). Sosyal Bilgiler Öğretimi. İstanbul: Alkım Yayınevi. Tay, B. (2020). Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Pegem Yayınları. Öztürk, C., Deveci, E. H., Yiğit, Ö., ve Karaduman, H. (2019). Farklı Ülkelerin Sosyal Bilgiler Öğretim Programları. Ankara: Pegem Akademi. MEB, (2018). Sosyal Bilgiler Öğretim Programı"
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Rapor Sunma | 1 | 4 | 4 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 151 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |