Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PDR.214 | SINIF YÖNETİMİ | Ders | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Çağdaş sınıf yönetimi yöntem ve yaklaşımlarını incelemek, okullarda görev yapacak PDR uzman adaylarının öğretmenlerin öğretimsel liderlik ve sınıf yönetimi becerilerini geliştirmelerine katkı sağlamaları amacıyla, Türkiye’de ve yurt dışında sınıf yönetimi konusundaki uygulamaları değerlendirmelerini sağlamaktır.
Dr. Berru ULUSOY
İkinci Öğretim
Yok
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf yönetiminde öğretmenlerin temel etkinliklerini tanıma; öğretmenin iletişim becerilerini geliştirme; öğretmenlerin sosyal psikolojiden yararlanmalarını sağlama; öğretmenlerin güdülenme psikolojisinden yararlanmalarını sağlama; sınıf yönetiminde öğretmenlerin disiplin yaklaşımlarını tanımalarını sağlama, öğretmenlere istenmeyen davranışların sınıf ortamında yaşanma sıklığını azaltacak yöntem ve teknikler önerme; öğretmenlere, sınıf organizasyonu, zaman yönetimi, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma yönünde örnekler ve öneriler geliştirme.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sınıf yönetiminde öğretmenlerin temel etkinlikleri: ders öncesinde, planlama | ||
2 | Sınıf yönetiminde öğretmenlerin temel etkinlikleri: ders esnasında dikkat çekme, dersin sunumu | ||
3 | Sınıf yönetiminde öğretmenlerin temel etkinlikleri: ders çıktılarını değerlendirme, dersi geliştirme, pekiştirme, ipucu ve dönüt verme | ||
4 | Öğretmenin İletişim Becerilerini Geliştirme | ||
5 | Öğretmene sözel ve beden dilini etkili kullanma becerisi kazandırma | ||
6 | İletişimde kesinti ve engellemeleri tanıma ve tanıtma | ||
7 | Öğretmenin sosyal psikolojiden yararlanma becerisini artırma. Öğretmenin liderlik anlayışı ve sınıf ortamına yansımalarını ve sonuçlarını irdeleme | ||
8 | Vize | ||
9 | Öğretmenin güdülenme psikolojisinden yararlanma becerisini geliştirme: sınıfta olumlu öğrenme ortamı oluşturma | ||
10 | Örnek Güdülenme Modeli: TARGETT Güdülenme Modeli ve uygulamaları | ||
11 | Çatışma oluşturacak güdüleri belirleme: Gerçeklik Terapisi Yaklaşımı | ||
12 | Güdülemede öğrencilerin gelişim düzeylerini gözönünde bulundurma | ||
13 | Disiplin: nedir? ne değildir? ortak disiplin tanımı | ||
14 | Düşük denetimli, orta denetimli, yüksek denetimli disiplin | ||
15 | Davranış biçimlendirme. Disiplin yaklaşımları: Kendine Güvenli, Gelişimsel | ||
16 | FİNAL |
1. Sarı, E. (2005). Sınıf Yönetimi, Ankara: ÜBL Yayınları 2. Aydın, A. (2005). Sınıf Yönetimi. Ankara: Eylül yayınevi 3. Başar, H. (2005). Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı yayıncılık 4. Marzano, R. J., Pickering, D. J. (2003). Classroom Management That Works: Research- Based Strategies for Every Teacher, Alexandria: ASCD. 5. Humphreys, T. (1998/2002). Disiplin Nedir? Ne Değildir?, İstanbul: Epsilon Yayıncılık. 6. Şişman, M., Turan, S. (ed.). (2014). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. 7. Özdemir, Ç. (ed.) (2011). Sınıf Yönetimi. Ankara;: Pegem Akademi Yayıncılık.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 1 | 15 |
Tartışma | 15 | 1 | 15 |
Soru-Yanıt | 15 | 1 | 15 |
Takım/Grup Çalışması | 4 | 2 | 8 |
Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |