GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HITS-303 REKLAM ANALİZİ Seçmeli Ders Grubu 3 5 5,00

Lisans


Türkçe


Reklam Analizi dersi, öğrencilerin farklı medya türleri içinde yer alan farklı reklam metinlerini analiz etme yöntemlerine hâkim olması için eleştirel, kültürel, etik vb. açılardan değerlendirme yapar. Birer kültürel metin olma özelliği de taşıyan reklam metinlerinin oluşturduğu mesajların, ürün ve hizmetlerin tüketilmesini sağlamak kadar kültürel değerlerimizi belirlemek gibi bir işlevi de bulunmaktadır.


Doç. Dr. Ahsen YALIN


1 Reklamın asıl mesajını anlar.
2 Reklamın alt mesajlarını değerlendirir.
3 Reklamı görsel unsurlarla değerlendirir.
4 Reklamı kültürel unsurlarla değerlendirir.
5 Reklamı kullanılan dil, üslup, müzik vb. etkenlerle değerlendirir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğrencilerin başta TV reklamları olmak üzere, farklı medya türleri içinde yer alan metinlerini analiz etme bakışı kazanması hedeflenmektedir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Medya ve toplum ilişkisi
2 Toplumun dönemsel olarak reklam açısından değerlendirilmesi
3 Reklam türleri, medya türleri
4 Reklam ve kültür
5 Reklamda ve renk, müzik, ünlü vb. kullanımı ve nedenleri
6 Reklam sloganı ve metinleri
7 Örneklerle reklamların etkisi
8 Ara sınav
9 Örneklerle reklam analizi
10 Göstergebilim ve reklam Ödev sunumları ve tartışmalar
11 Ödev sunumları ve tartışmalar
12 Ödev sunumları ve tartışmalar
13 Ödev sunumları ve tartışmalar
14 Ödev sunumları ve tartışmalar
15 Genel Değerlendirme

Dersi veren öğretim elemanı tarafından hazırlanan slaytlar ve notlar Williamson, Judith. 2001. Reklamların Dili Reklamlarda Anlam ve İdeoloji. Ütopya Yayınları. Küçükerdoğan, Rengin. 2009. Reklam Nasıl Çözümlenir? Reklam İletişiminde Göstergeler ve Stratejiler. Beta Yayınları. Featherstone, Mike. 2013. Postmodernizm ve Tüketim Kültürü. (Mehmet Küçük, çev.) 3. Baskı. Ayrıntı Yayınları Elden, Müge. 2009. Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Derse Katılım 1 10
Tartışma 1 10
Soru-Yanıt 1 10
Beyin Fırtınası 1 10
Bireysel Çalışma 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Rapor Hazırlama 1 10
Rapor Sunma 1 10
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 2 28
Rapor Hazırlama 14 3 42
Rapor Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 7 3 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 3 21
Toplam İş Yükü (saat) 143

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek