GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
RBSL-112 ESTETİK VE SANATA GİRİŞ-II Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Lisans



Bu dersin amacı öğrencilerin temel estetik kuramlar hakkında bilgi sahibi olmasını sağlayarak, öğrencilere sanat ürünleri çözümlemelerinde kuramsal bir bakış açısı kazandırmaktır.Bununla birlikte 20. yüzyılın temel sanat akımları, sanatçıları ve bu sanatçıların eğilimleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır


Dr. Öğr. Üyesi Eda Seda TOSUN


1 Estetik bir bilinç ve bakış açısı kazanmak.;
2 Sanatları farklı ölçütlere göre sınıflamak.;
3 Sanatın bireyin ve toplumun hayatında yerine getirdiği işlevleri görmek.;

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Düşünce tarihi ve felsefede sanat kuramlarına bakış, sanat alanında bilgi ve deneyimlerin kuramsal ve uygulamalı yönünü kavrama, sanat tarihi ve felsefe konusunda eleştirel düşünme, değerlendirme, bilim ve teknolojiden yararlanarak sanat kuramlarını yorumlama, sanatın eğitsel işlevleri, sanat objesiyle sanayi objesini ayırabilme, sanatsal olay ve olgular üzerinden farklı disiplinlere ait yapıtları okuma becerisi kazandırma, sanat eserlerinin sergilendiği ortamlar hakkında bilgi ve yaşantılar edinme, yaratıcılık kavramı, yaratıcı birey ve özellikleri, yaratıcı düşünme, sanatsal yaratma süreçleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı
2 Estetiğin Felsefenin bir dalı olarak tanımlanması: Estetiğin konu alanının, estetik fenomenlerin felsefesi, sanat felsefesi ve sanat eleştirisi olarak üçe bölünmesi.
3 Estetik Değer: Güzellik kavramı. Sanatsal ve doğal güzellik ayrımı. Güzelliğin öznel ve nesnel boyutları.
4 Estetik Nedir, Estetik Deneyim, Gündelik Deneyim Ve Estetik Deneyim Arasındaki Farklar
5 Estetik Yargının özellikleri: Ortak estetik yargıların imkânı.
6 Estetik Ve Sanat Teorilerine Genel Bir Bakış
7 Özcü Sanat Kuramlarına Giriş: Platon’un mimetik sanat anlayışı.
8 Aristoteles’te Sanat Kavramı Ve Platonda Sanat Kavramı, Güzellik, İdealar, Mimesis,Ölçü, Düzen
9 Ara sınav
10 Aristoteles’in mimetik ve kathartik sanat anlayışı.
11 Romantik sanat anlayışı: Schiller’in oyun olarak sanat anlayışı.
12 Formalist Sanat Anlayışı: İfadeci Sanat Anlayışı.
13 Modern sanat akımları.
14 Modern sanat akımları.
15 Modern sanat akımları.
16 Yarıyıl sonu sınavı

Buyurgan, S. Buyurgan, U.2007; Sanat eğitimi ve öğretimi, Pegem A Yayıncılık, Ankara Artut, Kazım.2004; Sanat öğretimi kuramları ve yöntemleri, Anı yayıncılık, Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 8 6 48
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 6 36
Toplam İş Yükü (saat) 114

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek