GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İSL-357 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 3 5 3,00

Lisans



Dersin amacı; Toplam Kalite Yönetim felsefesinin ne olduğunu öğrencilerin öğrenmesini sağlamak. Standart, standardizasyon ve kalite kavramlarının günümüzde ne kadar önemli konular haline geldiklerini öğrencilere kavratmak.



1 Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini Endüstri Mühendisliği alanında uygulama becerisi, Proses tasarlama becerisi, Sistemi irdeleme ve sonuç olarak geliştirme becerisi, Disiplinlerarası çalışma yürütebilme becerisi, Mühendislik problemlerini belirleme becerisi, Etik sorumlulukları kavramAlanında geniş kapsamlı eğitime sahip olma becerisi, yaşam boyu öğrenme becerisi, Kendi kendine öğrenme becerisi, Güncel konularda bilgilendirme becerisi,Değişen koşullara uyum sağlama becerisi.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders Toplam Kalite Yönetim felsefesini öğretimine yöneliktir. Dersin içeriği; Kalitenin tarihsel gelişimi, Kalite ile ilgili temel kavramlar, Toplam Kalite Yönetiminin amaçları, TKY temel unsurları, TKY'nin araçları, Kalite sistemleri, ISO900 Kalite Güvence Sistemi, ISO14001 Çevre Yönetim Sistemi, TS18001 (OHSAS) İş sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Standart ve Standardizasyon, Ülkemizdeki Gelişimi, Temel Kavramlar
2 Kalite ile İlgili Diğer Kavramlar
3 Tüketicinin Kalite Algılaması
4 Kalitenin Tarihsel Gelişimi
5 Toplam Kalite Yönetim Felsefesi ve Temel Kavramlar
6 TKY Temel Unsurları
7 TKY Temel Unsurları
8 Ara sınav
9 Klasik Yönetim-TKY Anlayışlarının Değerlendirilmesi
10 Kalite Sistemleri (ISO 9000), Kalite Sistemleri (ISO 14001)
11 Kalite Sistemleri (TS 18001), Kalite Sistemleri (ISO 13001)
12 Kalite Sistemleri (TS 17799)
13 AKREDİTASYON
14 Proje Sunumu
15
16

Yenersoy, G., Toplam Kalite Yönetimi, Rota Yayınları, İstanbul,1997. Kavrakoğlu, İ., Toplam Kalite Yönetimi, KalDer Yayınları, İstanbul, 1998. Kovancı, A., Toplam Kalite Yönetimi Fakat Nasıl?, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2001. Merter, M. E., Toplam Kalite Yönetimi, Atlas Yayınları, Ankara, 2006.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 3 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 3 15
Toplam İş Yükü (saat) 60

ÖÇ 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek