GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SEÇ-321 DİNİ GELİŞİM VE ÖĞRENME Seçmeli Ders Grubu 3 5 3,00

Lisans



İnsan hayatının farklı gelişim dönemleri ve bu dönemlerde din eğitimi ve öğretiminin nasıl yapılması gerektiği konusunda bilgi, beceri ve tutum kazandırmak; din öğretiminin felsefesi ve temel öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak; alanla ilgili öğrenme kuramları ve program çeşitleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak.


Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin ALGUR


1 Gelişim ve öğrenme kavramlarını açıklar.
2 Erken çocukluk dönemi gelişim özelliklerini bilir. Bu özelliklere uygun din eğitimi yaklaşımlarını ayırt eder.
3 İlk çocukluk dönemi gelişim özelliklerini bilir. Bu özelliklere uygun din eğitimi yaklaşımlarını ayırt eder.
4 Gençlik dönemi gelişim özelliklerini bilir. Bu özelliklere uygun din eğitimi yaklaşımlarını ayırt eder.
5 Yetişkinlik dönemi gelişim özelliklerini bilir. Bu özelliklere uygun din eğitimi yaklaşımlarını ayırt eder.

Birinci Öğretim



Yok


Gelişim psikolojinin insan gelişimini çeşitli yaş dönemlerine göre ele alışına uygun olarak insanın çocukluk, gençlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerine ilişkin özellikleri ve her bir dönemde dini gelişim seyri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dini Gelişim ve Öğrenme dersinin amacı, muhtevası, kaynakları
2 Erken çocukluk dönemi din eğitimi
3 Erken çocukluk dönemi din eğitimi
4 Çocukluk dönemi din eğitimi
5 Çocukluk dönemi din eğitimi
6 Gençlik dönemi din eğitimi
7 Gençlik dönemi din eğitimi
8 Vize
9 Yetişkinlik dönemi din eğitimi
10 Yetişkinlik dönemi din eğitimi
11 Yaşlılık dönemi din eğitimi
12 Yaşlılık dönemi din eğitimi
13 Değer eğitiminde dini gelişim ve öğrenmenin önemi
14 Aile içi din eğitiminde dini gelişim ve öğrenmenin önemi
15 Final

Ed. Mustafa Köylü, Gelişimsel Basamaklara Göre Din Eğitimi, Nobel Yanınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 2 2
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 90

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek