Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EEM-202 | SAYISAL TASARIM | Ders | 2 | 4 | 6,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilere, Sayısal Mantık Devreleri ve Sistemlerinin Tanıtılması ve Çalışmalarının Kavratılması
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Cem Dikbaş
1 | Öğrenciler dersin sonunda dijital elektronik bir devreyi analiz edebilirler, verilen bir problemi çözebilirler. |
2 | Verilen probleme uygun dijital elektronik bir devre tasarlayıp bu devreyi uygulayabilirler |
3 | Temel mantık devreleri ile problem çözebilirler. |
4 | Sayısal elektronik ile ilgili olan temel kavramları kavrarlar. |
Birinci Öğretim
Yok
-
Sayı Sistemleri ve Kodlar. Doğruluk Tabloları, Lojik Kapılar ve Boole Cebri. Sadeleştirme Teknikleri. Kombinasyonel Devrelerin Analizi ve Tasarımı. Aritmetik, Kodlayıcı/Kod Çözücü ve Çoğullayıcı/Çoğullama Çözücü Devreler. Ardışık Devrelerin Analizi ve Tasarımı.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sayı Sistemleri ve Kodlar | Sayı Sistemleri ve Kodlar | |
2 | Boole Cebri ve Lojik Kapılar | Boole Cebri ve Lojik Kapılar | |
3 | Boole Cebri’nin Özellikleri | Boole Cebri’nin Özellikleri | |
4 | Boole Fonksiyonları ve Kanonik Formlar | Boole Fonksiyonları ve Kanonik Formlar | |
5 | Sadeleştirme Teknikleri | Sadeleştirme Teknikleri | |
6 | Kombinasyonel Devrelerin Analizi | Kombinasyonel Devrelerin Analizi | |
7 | Kombinasyonel Devrelerin Tasarımı | Kombinasyonel Devrelerin Tasarımı | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kodlayıcı/Kod Çözücü ve Çoğullayıcı/Çoğullama Çözücü Devreler | Kodlayıcı/Kod Çözücü ve Çoğullayıcı/Çoğullama Çözücü Devreler | |
10 | Kodlayıcı/Kod Çözücü ve Çoğullayıcı/Çoğullama Çözücü Devreler | Kodlayıcı/Kod Çözücü ve Çoğullayıcı/Çoğullama Çözücü Devreler | |
11 | Flip-Floplar | Flip-Floplar | |
12 | Flip-Floplar | Flip-Floplar | |
13 | Ardışık Devrelerin Analizi | Ardışık Devrelerin Analizi | |
14 | Ardışık Devrelerin Tasarımı | Ardışık Devrelerin Tasarımı | |
15 | Ardışık Devrelerin Tasarımı | Ardışık Devrelerin Tasarımı | |
16 | Final Sınavı |
Mano, M.M., “Digital Design”, Prentice Hall, 2002
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 6 | 84 |
Beyin Fırtınası | 7 | 4 | 28 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 176 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |