GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EEM-202 SAYISAL TASARIM Ders 2 4 6,00

Lisans


Türkçe


Öğrencilere, Sayısal Mantık Devreleri ve Sistemlerinin Tanıtılması ve Çalışmalarının Kavratılması


Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Cem Dikbaş


1 Öğrenciler dersin sonunda dijital elektronik bir devreyi analiz edebilirler, verilen bir problemi çözebilirler.
2 Verilen probleme uygun dijital elektronik bir devre tasarlayıp bu devreyi uygulayabilirler
3 Temel mantık devreleri ile problem çözebilirler.
4 Sayısal elektronik ile ilgili olan temel kavramları kavrarlar.

Birinci Öğretim


Yok


-


Sayı Sistemleri ve Kodlar. Doğruluk Tabloları, Lojik Kapılar ve Boole Cebri. Sadeleştirme Teknikleri. Kombinasyonel Devrelerin Analizi ve Tasarımı. Aritmetik, Kodlayıcı/Kod Çözücü ve Çoğullayıcı/Çoğullama Çözücü Devreler. Ardışık Devrelerin Analizi ve Tasarımı.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Sayı Sistemleri ve Kodlar Sayı Sistemleri ve Kodlar
2 Boole Cebri ve Lojik Kapılar Boole Cebri ve Lojik Kapılar
3 Boole Cebri’nin Özellikleri Boole Cebri’nin Özellikleri
4 Boole Fonksiyonları ve Kanonik Formlar Boole Fonksiyonları ve Kanonik Formlar
5 Sadeleştirme Teknikleri Sadeleştirme Teknikleri
6 Kombinasyonel Devrelerin Analizi Kombinasyonel Devrelerin Analizi
7 Kombinasyonel Devrelerin Tasarımı Kombinasyonel Devrelerin Tasarımı
8 Ara Sınav
9 Kodlayıcı/Kod Çözücü ve Çoğullayıcı/Çoğullama Çözücü Devreler Kodlayıcı/Kod Çözücü ve Çoğullayıcı/Çoğullama Çözücü Devreler
10 Kodlayıcı/Kod Çözücü ve Çoğullayıcı/Çoğullama Çözücü Devreler Kodlayıcı/Kod Çözücü ve Çoğullayıcı/Çoğullama Çözücü Devreler
11 Flip-Floplar Flip-Floplar
12 Flip-Floplar Flip-Floplar
13 Ardışık Devrelerin Analizi Ardışık Devrelerin Analizi
14 Ardışık Devrelerin Tasarımı Ardışık Devrelerin Tasarımı
15 Ardışık Devrelerin Tasarımı Ardışık Devrelerin Tasarımı
16 Final Sınavı

Mano, M.M., “Digital Design”, Prentice Hall, 2002



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 6 84
Beyin Fırtınası 7 4 28
Bireysel Çalışma 10 3 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 176

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek