Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDB-101 | TÜRK DİLİ I | Ders | 1 | 1 | 2,00 |
Lisans
Dilin kültür ve toplum hayatındaki önemi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak, Türkçenin anlatım gücünü kavrayarak dilin kullanımına dair gerekli bilgileri öğretmek, anlama ve yazılı ifade etmeyle ilgili temel becerileri kazandırmak ve Türkçeyi doğru ve güzel kullanma becerilerini pekiştirmek
Sabit BAYRAM
1 | Dil, iletişim ve kültür tanımlarını kavrayarak dil-kültür ve dil-düşünce arasındaki ilişkiyi bilir. Konuşma ve yazı dili arasındaki farklılıkları kavrar |
2 | Türk dilinin tarihi gelişimini, yayılım alanlarını ve bugünkü durumunu bilir. |
3 | Türkçenin anlatım gücünü, söz varlığını ve söz varlığının yapısal ve anlamsal temel özelliklerini bilir. |
4 | Türkçenin temel ses özelliklerinden hareketle sese bağlı anlamsal ve yapısal biçimbirimleri bilir. |
5 | Türkçe söz diziminin temel niteliklerini bilir |
Birinci Öğretim
yok.
yok.
Sözcük ve anlamı, anlamları yönünden sözcükler, sözcüklerin gerçek, yan ve mecaz anlamları, deyimler, ikilemeler, terimler, dil yanlışları, Türkçenin cümle yapısı, cümle ögeleri, cümle çözümlemeleri, roman, makale, deneme, şiir gibi yazılı anlatım türleri, sunum, rapor ve tutanak örnekleri, dilekçe, iş mektubu ve CV yazma, karşılıklı konuşma ve tartışma
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders İzlencesinin Tanıtımı | ||
2 | Dil-kültür ilişkisi ve dilin kültür taşıyıcılık özelliği, konuşma ve yazı dilinin farkları. | ||
3 | Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri | ||
4 | Türk dilinin tarihî dönemleri, lehçeleri ve önemli eserleri | ||
5 | Türkçenin söz varlığı ve özellikleri | ||
6 | Türkçenin ses özellikleri ve ses olayları | ||
7 | Türkçenin Kök, gövde, ekleri ve Türkçede kelime yapımı | ||
8 | Kelime türleri | ||
9 | Söz öbekleri | ||
10 | Cümlenin ögeleri | ||
11 | Cümle türleri ve cümle çözümlemeleri | ||
12 | Yazım kuralları: Bazı ek ve edatların yazılışı | ||
13 | Noktalama işaretlerinin kullanımı ve önemi | ||
14 | Metinsellik ölçütleri |
Şevket Süreyya AYDEMİR, Enver Paşa, Makedonya’dan Orta Asya’ya, 3 Cilt, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1995; Sina AKŞİN, İstanbul Hükümetleri ve Millî Mücadele, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2004; Seha MERAY, Lozan Barış Konferansı, Tutanaklar-Belgeler, 8 Kitap, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2001.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |