Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RBSL-312 | SANAT SOSYOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
psikolojinin sanatla olan doğal ilişkisini kavramalarında öğrenciye yardımcı olmak, psikoloji alanında çalışan bir kişinin sanatla (en azından sanatın bir dalı ile) ilişkisinin önemini anlatmak, psikolojinin farklı alanlarında sanat dallarının kullanılmasını öğrencilerin deneyimlemesini sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Eda Seda TOSUN
1 | Sanat ve sanatcı piskolojisinin sürecini değerlendirir. |
2 | Sanat piskolojisi bağlamında değişen konumunu analiz eder. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Giriş, Sanat kavramı tanımı, sanat yaratım ise yaratım imgelem ile başlar,Kronolojik olarak sanatta bireyin yaratım sürecine yönelik psikolojik bakış (Görme, algı, imgelem),Kronolojik olarak sanatta bireyin yaratım sürecine yönelik psikolojik bakış (Görme, algı, imgelem),Günümüzün bilim insanlarının sanatta bireyin yaratım sürecine yönelik psikolojik bakışı,Sanatsal yapıtın birey ve toplumla temasında psikolojik ve sosyolojik etkisi (Marşlar, Güney Amerika’da 1980’lerde tango yapmak, Osman Hamdi’nin Kaplumbağa Terbiyecisi resmi),Sanatsal yapıtın birey ve toplumla temasında psikolojik etkisi (Yüzüklerin Efendisi John R. R.Tolkien, Acısıyla Tatlısıyla Hayatımız Arabesk, Osmanlı Tarihindeki İlk Ve Tek Deneysel İntihar: Beşir Fuad),Sanat hem bireyin hem toplumun dilidir. Duvar (şarkısı ve filmi)- Pink Floyd ,Sanat, psikoloji biliminden nasıl faydalanıyor (tüm sanat dallarında). Örneklerle işlenecektir. ,Jung, Freud, Psikanaliz ve Sanat (Arka Pencere- Alfred Hitchcock, Otomatik Portakal- Stanley Kubrick, A Ay- Reha Erdem),Varoluşçuluk ve sanat (Vincent Van Gogh örneği üzerinden),Gestalt ve sanat,Sanat dallarının terapide kullanımı, amacı ve işlevselliği (tüm sanat dalları üzerinden örnekler sunulacaktır; görsel örnekler de olacak),Sanat dallarının terapide kullanımı, amacı ve işlevselliği (tüm sanat dalları üzerinden örnekler sunulacaktır; görsel örnekler de olacak),Sanat eğitici, geliştirici ve iyileştiricidir. Travmada sanat terapisi. ; konularını içermektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Derse Giiriş ve Ders İzlencelerinin Tanıtımı | ||
2 | Sanat yapıtının kökeni üzerine teoriler. | ||
3 | Sanatın sosyal fonksiyonları: Farklı zamanlara ait toplumların yaklaşımlarının karşılaştırılması. | ||
4 | Sanatın sosyolojik perspektifi, sanat ve kültürün sosyolojik kavramları. | ||
5 | Estetik, siyaset ve ideoloji. | ||
6 | Sosyal içerikleri bağlamında mimari tasarımlar ve stiller. | ||
7 | Mimari formlar ile bunların işlevleri arasındaki ilişkiler, binaların sembolik anlamları. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Görsel sanatların temel ilkeleri | ||
10 | Görsel sanatların tarih boyunca toplumla ilişkisi. | ||
11 | Fonetik sanatların toplumsal dönüşümdeki rolü. | ||
12 | Güzel sanatlar-popüler sanatlar ayrımı üzerine tartışma. | ||
13 | Teknoloji ve sanat. | ||
14 | Teknoloji ve sanat. | ||
15 | Genel Değerlendirme | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınav |
Adorno, Theodor, Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi, İstanbul, 2007. Akay, Ali, Sanatın Sosyolojik Gözü, İstanbul, 2000. Eagleton, Terry, Estetiğin İdeolojisi, İstanbul, 1998. Hauser, Arnold, Sanatın Toplumsal Tarihi, İstanbul, 1984. Kuspit, Donald, Sanatın Sonu, İstanbul, 2004. Read, Herbert, Sanat ve Toplum, Ankara, 1981.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 5 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |