GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SEÇ-347 HADİS METODOLOJİSİ Seçmeli Ders Grubu 3 5 3,00

Lisans



öğrencinin hadis ilminin terimleri, ravi bilgileri gibi temel meseleler hakkında bilgi sahibi olması


Doç Dr. Rabia Zahide Damar Dr. Ayşe Nur Aslan


1 öğrenci hadisin sahihliği ile ilgili meselelerde değerlendirmede bulunabilir.
2 sahih hadisi tanır
3 Hadislerin oluşum sürecine aşina olur.

Birinci Öğretim


yok


yok


Öğrenci hadisin bilgi değerini kavrar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 hadis ve sünnet kavramları, hadisin sıhhat değeri, değerlendirme ölçütleri
2 Hadis öğrenme ve öğretme yolları
3 Hadis kaynaklarının oluşum süreci
4 temel hadis kaynakları öncesi hadis çalışmaları
5 Hadis ravilerini tanıma: cerh ve tadil
6 kabul ve red açısından hadis çeşitleri
7 Tabakalarındaki ravi sayısı açısından hadisler çeşitleri
8 ara sınav
9 Sıhhati açısından hadis çeşitleri
10 zayıf hadis çeşitleri
11 uydurma hadisler ve hadis uydurma sebepleri
12 Hadis öğrenme ve öğretme adabı
13 hadis nasıl okunur, anlaşılır?
14 Seçme hadis metinleri üzerinde değerlendirmeler
15 hadisleri anlamada yöntem
16 final sınavı

Hadis Tarihi Ahmet Yücel Hadis Usulü Ahmet Yücel



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 2 2
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 90

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek