Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GKYABD1 | YABANCI DİL 1 | Ders | 1 | 1 | 3,00 |
Lisans
İngilizce
Yabancı Dil I öğrencilerin genel yeterlilik düzeylerini artırmak ve İngilizce dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmek için tasarlanmıştır. Ders özellikle öğrencilerin faklı insanlarla iletişim kurmalarına, bilgi alışverişinde bulunmalarına ve fikir, tutum ve duygularını ifade etmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Bu dersin bir diğer önemli amacı, 2. dil öğrencilerinin akıcı, doğru ve kendinden emin bir şekilde iletişim kurma becerilerini geliştirmektir. Öğrencilerin dili ve kültürünü anlamalarına ve günlük yaşam kalıplarını anlamalarına yardımcı olmak bu dersin diğer amaçlarıdır. Derste yer alan özgün materyaller ve etkinlikler, İngilizce'nin gerçek yaşam durumlarında nasıl kullanıldığını göstermekte ve böylece ikinci dil öğrencilerinin İngilizce'yi anlamlı bağlamlarda kullanmalarını sağlamaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Hatice ÖZATA,/Dr. Öğr. Üyesi Özlem Melisa GRAB/Öğr. Gör. Mustafa KÜÇÜK/Öğr. Gör Muzaffer ATALAR
1 | Kendisini İngilizce sözlü olarak ifade edebilme |
2 | Sözlü yönergeleri takip edebilme |
3 | Konu hakkında basit sorular sorabilme ve basit soruları yanıtlayabilme |
4 | Kendisini ve arkadaşlarını tanıtabilme |
5 | Uygun telaffuz kullanarak günlük rutin işler hakkında konuşabilme, Temel ihtiyaçları ve ilgileri ile ilişkili düz metinleri/karşılıklı konuşma metinlerini yorumlayabilme |
6 | Metinlerdeki bilinmeyen kelimelerin anlamlarını araştırma ve bilinmeyen kelimelerin anlamlarını tahmin edebilme |
7 | Dinlerken belli bir bilgiyi ayırt edebilme |
8 | İngilizce kendisini yazılı olarak ifade edebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İngilizce temel dilbilgisi kuralları, başlangıç düzeyinde sözcükler, konuşma, dinleme, okuma, yazma becerileri; konuşma ve dinleme becerileri: kendini tanıtma, bir şeyi/yeri tarif etme, yol tarifi yapabilme, kişisel bilgilere yönelik soru ve cevap kalıplarını edinme; okuma becerisi: restoran/kafe gibi sosyal alanlarda, otobüs/tren gibi ulaşım araçlarında, alış-veriş yerlerinde liste/etiket okuma, iletişim kurabilme; yazma becerileri: kısa mesaj yazma, poster içeriği yazma, e-mail yazma, form doldurma vb. konuları bu dersin genel içeriğini oluşturmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı | ||
2 | Me, myself and I: Kendini ve arkadaşlarını tanıtma, selamlaşma, iyelik sıfatları, sayılar, isim ve sayıları heceleme, İngilizce Alfabe | ||
3 | Me, myself and I: Renkler, kişisel eşyalar, meslekler, sıfatlar, saati sorma ve söyleme, “be”” fiili, “these-those”, çoğullar | ||
4 | Me, myself and I: Çoğullar, “can”, “Who, What, How?” soru sözcükleri, becerilerle ilgili cümle yazımı | ||
5 | Day by Day: Günlük aktiviteler, haftanın günleri, geniş zaman | ||
6 | Day by Day: Hobiler, Zaman edatları, sıklık zarfları, hobilerle ilgili cümle yazımı | ||
7 | Day by Day: “to” ve “ing” alan fiiler, “How often, When” soru sözcükleri, günlük rutinle ilgili paragraf yazımı | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Changes: Aile ile ilgili sözcükler, ev eşyaları ve evin odaları, şimdiki zaman | ||
10 | Changes: “There is, there are”, şimdiki zamana ve konuşma etkinliği | ||
11 | Progress check, mevsimler ve hava koşulları, e-mail yazımı | ||
12 | Feeling good: Yiyecek ve içecekler, sayılabilir ve sayılamaz sözcükler, yeme alışkanlığı okuma metni, “How much? How many” | ||
13 | Feeling good: konuşma aktivitesi, sipariş verme ve alma, “some, any, no” | ||
14 | Feeling good: Vücudumuz ve hastalıklar, “should” | ||
15 | Genel Tekrar | ||
16 | Final Sınavı |
Traveller Elementary by Mitchell, H. Q, MM Publications, sözlük
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Okuma | 1 | 13 | 13 |
Ev Ödevi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |
ÖÇ 8 |