Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GKYABD2 | YABANCI DİL 2 | Ders | 1 | 2 | 3,00 |
Lisans
İngilizce
Yabancı Dil II öğrencilerin başlangıç düzeyindeki genel yeterlilik düzeylerini artırmak ve İngilizce dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmek için tasarlanmıştır. Ders özellikle öğrencilerin faklı insanlarla iletişim kurmalarına, bilgi alışverişinde bulunmalarına ve fikir, tutum ve duygularını ifade etmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Bu dersin bir diğer önemli amacı, öğrencilerinin yabancı dilde akıcı, doğru ve kendinden emin bir şekilde iletişim kurma becerilerini geliştirmektir. Öğrencilerin dili ve kültürünü anlamalarına ve günlük yaşam kalıplarını anlamalarına yardımcı olmak bu dersin diğer amaçlarıdır. Derste yer alan özgün materyaller ve etkinlikler, İngilizce'nin gerçek yaşam durumlarında nasıl kullanıldığını göstermekte ve böylece öğrencilerinin İngilizce'yi anlamlı bağlamlarda kullanmalarını sağlamaktadır.
1 | Farklı sosyal ortamlarda ihtiyaçlarına göre İngilizcede makul bir düzeyde akıcı ve doğru bir biçimde sözlü iletişim kurabilecektir. |
2 | Sözlü iletişimde farklı konularda konuşurken uygun dil bilgisi kurallarını ve sözcükleri kullanarak açık ve anlaşılır bir telaffuz ile konuşabilecektir. |
3 | Başarılı, bağımsız, hızlı ve akıcı bir okuyucu olmak için çeşitli metinleri okuyarak gerekli bilgi, beceri ve stratejileri kullanabilecektir. |
4 | Bilinmeyen sözcükleri anlamak için anlamı bağlamdan çıkartma ve söz öbeklerini tanıma stratejileri geliştirebilecektir. |
5 | Anlamı belirgin hale getirmek için tarama, gözden geçirme, ve ayrıntılı okuma stratejilerini kullanabilecektir. |
6 | Okuma metnindeki konu, konuyu belirten cümle, ana fikir, ve konuyu destekleyici cümleler gibi temel özellikleri saptayabilecektir. |
7 | Günlük yaşamda kullanılan konuşma dilini tanıyarak dinleme becerilerini geliştirecektir. |
8 | Sözlü yönergeleri saptayarak tepki verecektir. |
9 | Dinlerken belli bir bilgiyi ve anafikri ayırt edebilecektir. |
10 | Yazılı iletişimde temel dil bilgisi yapılarını ve sözcükleri yerinde kullanarak farklı türlerde metinler yazarak kendini ifade edebilecektir. |
11 | Resmi olmayan mektup ve elektronik posta yazabilecek ve herhangi bir başvuru ve rezervasyon formunu uygun bir şekilde doldurabilecktir. |
12 | Yazıda gerekli söylem belirteçlerini, bağlaçları ve geçiş sözcüklerini ve noktalama işaretlerini doğru bir biçimde kullanabilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İngilizce temel dilbilgisi kurallarının (simple present, present progressive, quantifiers, wh- questions, pronouns, countables& uncountables gibi) tekrarı, sözcük dağarcığının geliştirilmesi, konuşma, dinleme, okuma, yazma becerilerinde akıcılık kazanımı; konuşma ve dinleme becerileri: diyalog yapma, konuşmanın detay ve anafikrini anlama; okuma becerisi: restoran/kafe gibi sosyal alanlarda, otobüs/tren gibi ulaşım araçlarında, alış-veriş yerlerinde liste/etiket/broşür okuma ve iletişim kurabilme, dergilerde yer alan metinleri anlama; yazma becerileri: kısa hikaye yazabilme, davetiye yazma, verilen konuya ilişkin daha kapsamlı paragraflar üretebilme, verilen metni kendi cümle ve sözcükler ile yeniden yazma
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş, dersin ve ders izlencesinin tanıtımı, dersin amaç ve hedeflerinin açıklanması, değerlendirme prensipleri | ||
2 | English I genel tekrar | ||
3 | Unit 5 Thinking Back: Eğitim ve tatil etkinliklerine ilişkin okuma parçaları ve sözcükler, geçmiş zaman, geçmiş zaman kullanarak paragraf yazımı, -ed eki ve telafuzu | ||
4 | Unit 5 Thinking Back: Mesleklere ilişkin sözcükler, geçmiş zamanda hikaye, olay anlatımı | ||
5 | Unit 5 Thinking Back: Dialog hazırlama, geçmiş zamanda hikaye yazımı | ||
6 | Culture Page: İngiltere Eğitim Sistemi | ||
7 | Progress Check | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Unit 6 Events: Tarih ve aylar, sıra sayıları, “be going to”, “will”, “would”, “could”, “can”, poster okuma ve hazırlama, davetiye e-maili yazma | ||
10 | Unit 6 Events: Hayvanlar, istekler, kelime oluşturmada –er son eki, kısa diyalog yazımı | ||
11 | Unit 6 Events: “Let’s, How about?, Why don’t we/you..?” kalıpları, dergi makalesi okuma, cümlede vurgu | ||
12 | Unit 7 One of a Kind: Giysi ve aksesuarlara ilgili sözcükler, parayla ilgili sözcükler, dergi makalesi okuma, karşılaştırma, radyo programı dinleme | ||
13 | Unit 7 One of a Kind: Ulaşım araçları, yer ve yön bildirme, diyalog oluşturma, tasvir yazısı yazma | ||
14 | Unit 8 Adventure: Coğrafi özelliklerle ilgili sözcükler, spor dalları, sözcük öbekleri, “Present Perfect Simple” vs “Past Simple”, dinleme metinlerinde detayları anlama, kişisel tecrübeler hakkında yazı yazma | ||
15 | Unit 8 Adventure: Aktarma yapma, broşür okuma, radyo şovu dinleme, e-mail yazma, “silent h” | ||
16 | Final Sınavı |
Travaller by H. Q. Michell, MM Publications + Grammar in Use by R. Murphy, Cambridge University Press
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Okuma | 1 | 15 | 15 |
Ev Ödevi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 92 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |
ÖÇ 8 |
ÖÇ 9 |
ÖÇ 10 |
ÖÇ 11 |
ÖÇ 12 |