Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBEGTGIR | EĞİTİME GİRİŞ | Ders | 1 | 1 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, eğitim bilimiyle ilgili genel kavramları tanıtma, eğitim bilimine katkı sağlayan diğer bilimlerin (felsefe, psikoloji, sosyoloji, ekonomi, hukuk) eğitim bağlamında çıktılarını tartışmadır.
Dr. Öğr. Üyesi Rahman ÇAKIR
1 | Eğitimin psikolojik, toplumsal, ekonomik, felsefi, tarihi, hukuksal gerekçelerini tanıyabilme |
2 | Öğretmenlik mesleği ve mesleğin gerekleri hakkında bilgi sahibi olabilme |
3 | Nitelikli öğretmenlere ilişkin özellikleri tanıyabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Eğitim bilimine ait temel kavramların tanıtılması, eğitimin felsefi, psikolojik, toplumsal, tarihi ve ekonomik temellerinin kavratılması; eğitimin araştırma yöntemlerinin tanıtıması ve eğitimde yeni yaklaşımların tartışılması bu dersin genel içeriğini oluşturur.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı | ||
2 | Eğitim biliminin temel kavramları | ||
3 | eğitimin ilkeleri işlevleri ve değerler eğitimi | ||
4 | Meslek olarak öğretmenlik | ||
5 | Eğitimin ilkeleri ve değerler eğitimi | ||
6 | Eğitimin psikolojik temelleri | ||
7 | Eğitimin tarihi temelleri | ||
8 | Ara Sınavı | ||
9 | Eğitimin toplumsal temelleri | ||
10 | Eğitimin felsefi temelleri | ||
11 | Eğitimin ekonomik temelleri | ||
12 | Türk Milli Eğitiminin hukuksal temelleri | ||
13 | Sosyal bir örgüt olarak okul | ||
14 | Eğitimde yeni yönelimler | ||
15 | Eğitim biliminde araştırma | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
1. Eğitim Bilimine Giriş, Editörler: Mustafa Onur, Mustafa ŞANAL. Ankara: Pegem Akademi. ISBN: 9786053185871 2. Eğitim öğretim ortamında disiplin nedir?. Sefer ADA, Münevver Ölçüm ÇETİN. Ankara: NOBEL, ISBN: 9755914072 3. Eğitim üzerine düşünceler. John Lock. İstanbul: Morpa, ISBN: 9752840264 4.Emile, ya da çocuk eğitimi üzerine. J. J. Rousseau. Erzurum: Babil. ISBN: 9758470043 5. Zorunlu eğitime hayır. Catherine Baker. İstanbul: Ayrıntı. ISBN: 9755390022 6. Okulsuz toplum. Ivan Illich. İstanbul: Benseno. 7. Özgür eğitim. Joel Spring. İstanbul: Ayrıntı ISBN: 9755391258
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 7 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |