Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBEGTFLF | EĞİTİM FELSEFESİ | Ders | 1 | 1 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Eğitim ve felsefe ilişkisini açıklayabilme, eğitim olgusunu felsefi açıdan analiz edebilme, felsefe disiplinlerinden doğan eğitim felsefesi disiplinlerini değerlendirebilme.
Dr. Öğretim Üyesi Fatma Hürrem Sünney
1 | Eğitim-felsefe ilişkisini kavrayabilme, açıklayabilme. |
2 | Felsefi akımlar ile eğitim ilişkisi kurabilme. |
3 | Eğitim felsefesi akımlarının benzerlik ve farklılıklarını analiz edebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok.
Bu ders kapsamında; felsefenin ne olduğu, felsefe-eğitim ilişkisinin nasıl kurulduğu, klasik ve modern felsefe akımları ile bunlardan doğan eğitim felsefesi akımları ele alınacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş, ders içeriği dersin tanıtımı; dersin amacı, içeriği, işlenişine ilişkin esaslar, ders değerlendirme kriterlerini içeren ders izlencesinin öğrencilere tanıtılması ve paylaşılması. Öğrencilerin derse ilişkin beklentilerinin belirlenmesi. | ||
2 | Eğitim-felsefe ilişkisi nasıldır? | ||
3 | İdealizm-eğitim ilişkisi nasıldır? | Yok. | Yok. |
4 | Realizm-eğitim ilişkisi nasıldır? | ||
5 | Naturalizm-eğitim ilişkisi nasıldır? | ||
6 | Pragmatizm-eğitim ilişkisi nasıldır? | ||
7 | Varoluşçuluk-eğitim ilişkisi nasıldır? | ||
8 | Ara Sınav Haftası | Yok. | Yok. |
9 | Daimicilik-eğitim ilişkisi nasıldır? | Yok. | |
10 | Esasicilik-eğitim ilişkisi nasıldır? | ||
11 | İlerlemecilik-eğitim ilişkisi nasıldır? | , | |
12 | Yeniden kurmacılık-eğitim ilişkisi nasıldır? | ||
13 | Eleştirel pedagojinin eğitime bakışı nasıldır? | , | |
14 | Küreselleşme-eğitim ilişkisi nasıldır? | ||
15 | Genel Tekrar ve Klasik-Modern Felsefelerin Karşılaştırılması | ||
16 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Eğitim Felsefesi/Ed. Faruk Manav/Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık Eğitim Felsefesi/Ahmet Cevizci/İstanbul: Say Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 84 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |