GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MÜZAE108 MÜZİK KÜLTÜRÜ Ders 1 2 2,00

Lisans


Türkçe


Müzik öğretmenlerinin müzik kültürünün mahiyetini, temellerini, oluşumunu, kapsamını, boyutlarını ve işlevlerini kavrayabilmesi amaçlanmaktadır.


Dr.Öğr.Üyesi Abdullah Önlü


1 Müzik kültürünün mahiyetini, temellerini, oluşumunu, kapsamını, boyutlarını ve işlevlerini kavrar.
2 İnsan ile müzik kültürü arasındaki temel ilişkileri tanımlar.
3 Müziğin bireysel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve eğitimsel işlevlerini açıklar.
4 Türkiye’de yaşayan müzik türlerini tanır.
5 Bilgili, bilinçli ve yararlı bir müziksel iletişim ve etkileşim sağlar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


- İnsan ve Kültür - Kültürün tanımı, kapsamı ve özellikleri, kültürel evreler ve süreçler; - İnsan neden müzik yapar? - İnsan nasıl müzik yapar - İnsan ve Müzik Kültürü: Müzik kültürünün tanımı, kapsamı ve öğeleri; - Müzik kültürünün kökeni, doğuşu-oluşumu, temelleri ve boyutları; - Bireyin ve toplumun gelişiminde müziğin rolü ve işlevleri; - Kültür ve medeniyet üretmiş milletlerin müzikleri - Türk müzik kültürü, Atatürk ve Türk müzik inkılâbı


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve Ders izlencesinin tanıtılması
2 İnsan ve Müzik Kültürü: Müzik kültürünün tanımı, kapsamı ve öğeler
3 Müzik kültürünün kökeni, doğuşu-oluşumu, temelleri ve boyutları
4 Müzik teriminin kökeni, oluşumu-gelişimi ve türkçeleşimi
5 Bireyin ve toplumun gelişiminde müziğin rolü ve işlevleri
6 Müziğin temel gereçleri ve temel öğeleri
7 Müzik katmanları, müzik türleri, müzik çeşitleri ve müzik eserleri
8 Ara Sınav
9 Müzikte türün ve niteliğin belirleyicileri
10 Müziksel çevre ve sağlıklı müziksel yaşam
11 Müzik olgusu, müzik dili (müzikçe) ve müziksel iletişim
12 Müzik yapma, yaratma, dinleme, öğrenme-öğretme ve müziksel meslekler, müzik kurum-kuruluş, topluluk ve etkinlikleri
13 Türk müzik kültürü, Atatürk ve Türk müzik inkılâbı, Türkiye ve Dünya müzik kültürlerinde yeni oluşum-gelişim, değişim ve dönüşümler
14 Türk müzik kültürü, Atatürk ve Türk müzik inkılâbı, Türkiye ve Dünya müzik kültürlerinde yeni oluşum-gelişim, değişim ve dönüşümler
15 Türk müzik kültürü, Atatürk ve Türk müzik inkılâbı, Türkiye ve Dünya müzik kültürlerinde yeni oluşum-gelişim, değişim ve dönüşümler
16 Yarıyıl sonu sınavı

İnsan ve Kültür, Güvenç, B., Remzi Kitabevi, 2000, İstanbul. İnsan ve Müzik, Uçan, A., Evrensel Müzikevi, 2005, Ankara. Müzik Kültürü (Ders Notu), Uçan, A., GÜ GEF MEB, 1997-1998, Ankara. Türk Müzik Kültürü, Uçan, A., Evrensel Müzikevi, 2005, Ankara. Müzik kültürüne ilişkin güncel çalışma, araştırma ve yayınlardan seçmeler/alıntılar.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 1 14 14
Beyin Fırtınası 3 2 6
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 4 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 4 12
Ev Ödevi 4 4 16
Toplam İş Yükü (saat) 60

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek