GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MÜZ-130 KORO-II Ders 1 2 2,00

Lisans



Öğrencilere diyaframın doğru kullanımı, doğru ve düzgün konuşma, sesin genişliğini artırma, teknik olarak ve etkili olarak sesi kullanma becerileri kazandırmaktır. Öğrencilere birlikte çalışma becerileri kazandırarak koroya uyum sağlamaları konusunda onlara bilgi ve beceri kazandırmayı da amaçlamaktadır.


Dr.Öğr.Üyesi H.Gürkan Kırankaya Dr.Öğr.Üyesi Beste Hoşses


1 Diyafram nefesini doğru alıp gereği gibi kullanabilme Doğru ve temiz şarkı söyleyebilme (entonasyon). Artikülasyon becerisi kazanabilme Koroda homojen söyleme becerisi kazanabilme Birlikte şarkı söylemenin gerektirdiği disiplini kazanabilme

Birinci Öğretim



Yok


Koroda seslerin sınıflandırılması, koroda ses sağlığının korunması için genel bilgiler, Sesi doğru yerde üretme, yayma ve solunumu denetleme alıştırmaları, gevşeme hareketleri, dil ve konuşma alıştırmaları, düzeye uygun tek sesli marş ve şarkılarının ve 2-3-4 sesli kanonların öğretilmesi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Solunumu güçlendirmeye dönük çalışmalar.
2 Birlikte nefes – verme, uzun ve kesik soluğa dayalı çalışmalar.
3 Nefes dinamikleri, ses gruplarının özellikler, kendi sesinin gereklere uygun kullanılmasını sağlamaya dönük çalışmalar, örnek eser üzerinde çalışmalar.
4 Ses gruplarının gereksinimlerine uygun alıştırmalar.
5 Eser üzerinde ses gruplarıyla ayrı ayrı çalışmalar
6 Ses gruplarınca karşılaşılan güçlükler, nedenleri, çözümüne dönük alıştırmalar
7 Ses gruplarının kendi içinde ve koroyla uyumuna dönük çalışmalar.
8 Ses grupları arası ve şefle uyumun önemi, örnek eser üzerinde çalışmalar.
9 Oluşturulacak dördüllerle seslendirme, dinleme, değerlendirme uygulamaları.
10 Örnek eserler üzerinde teknik ve müziksel çalışmalar.
11 Koro tınısı kavramına uygun ton elde etmeye dönük çalışmalar, sorunların saptanması, giderilmesine dönük alıştırmalar.
12 Çalışılan eserlerle, amaca uygun bir dağar oluşturma.
13 Çalışılan eserlerle, amaca uygun bir dağar oluşturma.
14 Söyleme, dinleme, değerlendirmede ölçütlere uygun davranmanın önemi.

Atalay, A. (2010). Polifonik Koro İçin 10 Parça, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara. Canselen, F. (2003). Koro ve Orkestra Eserleri, Gazi Üniversitesi Yayınları, Ankara. Çevik, S. (2000) Koro Albümü, Evrensel Kitabevi, Ankara. Davran, Y. (1997). Şarkı Söyleme Sanatının Öyküsü, Evrensel Müzikevi, Ankara. Egüz, S. (1981). Koro Eğitimi ve Yönetimi, Ayyıldız Matbaası, Ankara. Egüz, S. (1981). Toplu Ses Eğitimi, Ayyıldız Matbaası, Ankara. Sun, M. (2005). Gençlik Koroları İçin Koro Dağarcığı, Sun Yayınevi, Ankara. Yıldız, N. (2005). İki ve Üç Sesli Türküler, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 2 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Okuma 5 2 10
Toplam İş Yükü (saat) 60

ÖÇ 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek