Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZ-130 | KORO-II | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Lisans
Öğrencilere diyaframın doğru kullanımı, doğru ve düzgün konuşma, sesin genişliğini artırma, teknik olarak ve etkili olarak sesi kullanma becerileri kazandırmaktır. Öğrencilere birlikte çalışma becerileri kazandırarak koroya uyum sağlamaları konusunda onlara bilgi ve beceri kazandırmayı da amaçlamaktadır.
Dr.Öğr.Üyesi H.Gürkan Kırankaya Dr.Öğr.Üyesi Beste Hoşses
1 | Diyafram nefesini doğru alıp gereği gibi kullanabilme Doğru ve temiz şarkı söyleyebilme (entonasyon). Artikülasyon becerisi kazanabilme Koroda homojen söyleme becerisi kazanabilme Birlikte şarkı söylemenin gerektirdiği disiplini kazanabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Koroda seslerin sınıflandırılması, koroda ses sağlığının korunması için genel bilgiler, Sesi doğru yerde üretme, yayma ve solunumu denetleme alıştırmaları, gevşeme hareketleri, dil ve konuşma alıştırmaları, düzeye uygun tek sesli marş ve şarkılarının ve 2-3-4 sesli kanonların öğretilmesi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Solunumu güçlendirmeye dönük çalışmalar. | ||
2 | Birlikte nefes – verme, uzun ve kesik soluğa dayalı çalışmalar. | ||
3 | Nefes dinamikleri, ses gruplarının özellikler, kendi sesinin gereklere uygun kullanılmasını sağlamaya dönük çalışmalar, örnek eser üzerinde çalışmalar. | ||
4 | Ses gruplarının gereksinimlerine uygun alıştırmalar. | ||
5 | Eser üzerinde ses gruplarıyla ayrı ayrı çalışmalar | ||
6 | Ses gruplarınca karşılaşılan güçlükler, nedenleri, çözümüne dönük alıştırmalar | ||
7 | Ses gruplarının kendi içinde ve koroyla uyumuna dönük çalışmalar. | ||
8 | Ses grupları arası ve şefle uyumun önemi, örnek eser üzerinde çalışmalar. | ||
9 | Oluşturulacak dördüllerle seslendirme, dinleme, değerlendirme uygulamaları. | ||
10 | Örnek eserler üzerinde teknik ve müziksel çalışmalar. | ||
11 | Koro tınısı kavramına uygun ton elde etmeye dönük çalışmalar, sorunların saptanması, giderilmesine dönük alıştırmalar. | ||
12 | Çalışılan eserlerle, amaca uygun bir dağar oluşturma. | ||
13 | Çalışılan eserlerle, amaca uygun bir dağar oluşturma. | ||
14 | Söyleme, dinleme, değerlendirmede ölçütlere uygun davranmanın önemi. |
Atalay, A. (2010). Polifonik Koro İçin 10 Parça, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara. Canselen, F. (2003). Koro ve Orkestra Eserleri, Gazi Üniversitesi Yayınları, Ankara. Çevik, S. (2000) Koro Albümü, Evrensel Kitabevi, Ankara. Davran, Y. (1997). Şarkı Söyleme Sanatının Öyküsü, Evrensel Müzikevi, Ankara. Egüz, S. (1981). Koro Eğitimi ve Yönetimi, Ayyıldız Matbaası, Ankara. Egüz, S. (1981). Toplu Ses Eğitimi, Ayyıldız Matbaası, Ankara. Sun, M. (2005). Gençlik Koroları İçin Koro Dağarcığı, Sun Yayınevi, Ankara. Yıldız, N. (2005). İki ve Üç Sesli Türküler, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
ÖÇ 1 |