GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GKSEÇ-05 EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK Seçmeli Ders Grubu 2 3 3,00

Lisans


Türkçe


Mikro ekonomik açıdan tüketicilerin, firmaların, faktör sahiplerinin ekonomik yaşamdaki davranışları ve piyasaların işleyişini fiyat sistemi çerçevesinde incelemek, makroekonomik açıdan ise milli gelir, gelir dağılımı, enflasyon, işsizlik, büyüme oranı, para gibi makroekonomik kavramları öğrenmek. Girişimcilik kültürünü vermek ve bunun için alt yapı oluşturmak



1 Tüketicilerin, üreticilerin ve faktör sahipleri arasındaki ilişkileri tanımlar.
2 Arz ve talep çerçevesinde fiyat oluşumunu çerçevesinde analiz eder.
3 Tüketici teorisini, üretici teorisini, kısa ve uzun dönem maliyetleri ve piyasa arzının oluşumu, piyasaların ortaya çıkış nedenlerini ve oluşumunu analiz eder.
4 Gelir dağılımı, enflasyon, işsizlik, büyüme, para arzı ve talebi gibi makroekonomik değerleri Türkiye açısından açıklar.
5 Milli gelir, türleri, hesaplanmasını Türkiye açısından inceler.
6 Türkiye ekonomisi açısından ekonomi politikasının amaçları ve ekonomik etkinliğini tartışır.
7 Bir İşletme kurma sürecinin farkına varmak
8 Girişimciliğin unsurlarını analiz etmek
9 Temel girişimciliği tanımlamak

Birinci Öğretim


yok


yok


Ekonomi biliminin temel kavramları ve ekonomik sistemler; işletme ve işletme yönetiminin temel kavramları; işletmenin kuruluşu, amaçları ve hukuki yapısı; işletmelerde yönetim süreçleri ve işlevleri; insan kaynakları ve diğer kaynakların yönetimi; girişimci ve girişimcilik kavramları, girişimcilikte başarı faktörleri; girişimcilik kültürü, girişimcilik süreci ve girişimcilik türleri; kariyer planlama, özgün fikirler, sıra dışı örnekler; Türk Patent ve Marka Kurumu; Sınai Mülkiyet Kanunu; küçük ve orta boyutlu işletmeler; küçük işletmelerde yönetim süreçleri ve işlevleri; iş fikri geliştirme, yenilik ve inovasyon, iş planı yapma, iş planının öğeleri, yazılması ve sunumu; belirli bir alanda ve konuda girişimcilikle ilgili bir proje hazırlama.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ekonominin Tanımı, Kapsamı Ve Temel Ekonomik Kavramlar
2 Ekonomik Sistemler
3 İşletme Ve İşletme Yönetiminin Temel Kavramları
4 İşletmenin Kuruluşu, Amaçları Ve Hukuki Yapısı
5 İşletmelerde Yönetim Süreçleri Ve İşlevleri
6 İnsan Kaynakları Ve Diğer Kaynakların Yönetimi
7 Girişimci Ve Girişimcilik Kavramları, Girişimcilikte Başarı Faktörleri
8 Ara Sınav
9 Kariyer Planlama, Özgün Fikirler, Sıra Dışı Örnekler
10 Türk Patent Ve Marka Kurumu; Sınai Mülkiyet Kanunu
11 Küçük Ve Orta Boyutlu İşletmeler; Küçük İşletmelerde Yönetim Süreçleri Ve İşlevleri;
12 İş Fikri Geliştirme, Yenilik Ve İnovasyon
13 İş Planı Yapma, İş Planının Öğeleri, Yazılması Ve Sunumu;
14 Belirli Bir Alanda Ve Konuda Girişimcilikle İlgili Bir Proje Hazırlama.
15 Yarıyıl sonu Sınavı

Karadal, Himmet, Girişimcilik, Beta Yayınları,2013 Döm Tomak, Serpil, Grişimcilik-Teori, Süreç ve Uygulama, 2018 Parasız, İlker, (2006),İktisada Giriş,Ezgi Kitabevi, Bursa. Yıldırım, Kemal e diğ.,(2006), Makro İktisada Giriş, Ekin Kitabevi, Bursa. Eren, Ercan, (1997), Mikro Ekonomi, İstanul Üstünel, Besim (1998), Ekonominin Temelleri, Toygar, Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 13 1 13
Tartışma 6 1 6
Soru-Yanıt 6 1 6
Beyin Fırtınası 5 1 5
Bireysel Çalışma 12 2 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 2 2
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2
Okuma 12 2 24
Toplam İş Yükü (saat) 85

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
ÖÇ 9
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek