Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GKSEÇ-07 | İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
İnsan hakları ve demokrasi kavramlarını tarihsel süreç içerisindeki gelişimlerini sunmak, bireyin temel hak ve özgürlük kavramları vermek ve önemini kavratmak, farklı düşünce, inanç ve kültürlerin bir arada barış ve uzlaşma içerisinde var olabileceğini kavratmak.
1 | İnsan hakları ve demokrasi kavramlarını öğrenip içselleştirir |
2 | Hoşgörü ve uzlaşma kültürünü kazanır |
3 | İnsan haklarının din, dil, ırk ayrımı gözetilmeksizin doğuştan kazanıldığını kavrar |
4 | İnsan hakları ve demokrasi düşüncesinin yaşanılan çağın en üstün değerleri olduğunu kavrar |
5 | Demokrasi ve insan hakları kültürünün bir arada yaşamayı kolaylaştırdığını kavrar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İnsan hakları kavramı ve tarihi gelişimi; insan haklarının türleri; demokrasi anlayışları, ilkeleri, yaklaşımları ve insan hakları; demokrasi eğitimi ve demokratik eğitim; aile ve demokrasi eğitimi; insan hakkı olarak eğitim; okulöncesi eğitim ve demokrasi eğitimi; ilkokul eğitim programı ve demokrasi eğitimi; orta öğretimde demokrasi eğitimi; yükseköğretim ve demokrasi eğitimi; demokratik okul ve sınıf ortamı.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı, İnsan hakları ve demokrasinin tanımı | ||
2 | Dünyada ve Türkiye de demokrasi ve insan haklarının tarihi gelişimi | ||
3 | Demokrasi için gerekli koşullar ve demokrasi türleri | ||
4 | Aile ve okulda demokrasi eğitimi | ||
5 | İnsan haklarının Batı daki gelişimi(İlk ve Orta çağlar) | ||
6 | İnsan haklarının Batıdaki gelişimi(Yeni ve Yakın çağlar) | ||
7 | İnsan haklarının Türkiye'deki gelişimi | ||
8 | Ara sınavı | ||
9 | İnsan hakları ile ilgili uluslar arası düzenlemeler | ||
10 | İnsan haklarında ulusal düzeyde gelişmeler | ||
11 | İnsan hakları alanında çalışan uluslar arası örgütler | ||
12 | İnsan hakları alanında çalışan ulusal örgütler | ||
13 | Bir insan hakkı ihlali olarak cinsiyet ayrımcılığı ve engelleme biçimleri | ||
14 | Çocuk hakları | ||
15 | Genel Değerlendirme | ||
16 | Yarıyıl sonu Sınavı |
Turan, R. (2019). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 17 | 1 | 17 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |