Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GKSEÇ-11 | MEDYA OKURYAZARLIĞI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının medyayı daha bilinçli şekilde takip edebilmelerini ve medya araçlarını bilinçli bir şekilde kullanarak medya mesajlarını etkin bir şekilde oluşturabilmelerini sağlamaktadır.
Dr.Öğr. Üyesi Canan Çolak, Dr. Öğr. Üyesi Mithat Çiçek, Dr. Öğr. Üyesi Dursun Şahin ,Dr. Ebru Turan Güntepe, Ögr. Gör. Hüseyin Kara
1 | Medya okuryazarlığı bireyin kitle iletişim araçlarıyla olan pasif durumunu aktif duruma dönüştürür |
2 | Medya görsellerini okuyabilir |
3 | Medyaya eleştirel bir gözle bakabilir ve bireysel söylemleri geliştirebilir |
4 | Medyada yer alan mesajların ve algı yönetiminin farkına varabilir |
Birinci Öğretim
-
-
Bilgi okuryazarlığı; internet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı; sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri; bilgi yayma ve yanıltma gücü; haber yayma gücü; medya ve algı yönetimi; medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar; telif hakkı; kişilik hakkı; bilgi gizliliği; gizlilik ihlali; medyada dil kullanımı; haberlerin değeri ve nitelik analizi; popüler kültür; medyada kadın ve erkek rolleri; tüketim kültürü ve reklamlar; medyada stereotipleştirme.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı, Medya kavramı, konumu ve uygulamaları | ||
2 | Bilgi ve medya okuryazarlığı | Tartışma | |
3 | Medya okuryazarlığı eğitiminde temel yaklaşımlar | ||
4 | Yeni medya okuryazarlığı | Tartışma | |
5 | İnternet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı | Tartışma | |
6 | Sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri | Tartışma | |
7 | Bilgi yayma ve yanıltma gücü, haber yayma gücü, medya ve algı yönetimi | ||
8 | Ara sınavı | ||
9 | Medya ve internete yönelik hukuk haklar ve sorumluluklar, telif hakkı, kişilik hakkı, bilgi gizliliği; gizlilik ihlali | Discussion | |
10 | Medyada dil kullanımı | ||
11 | Haberlerin değeri ve nitelik analizi; popüler kültür; medyada kadın ve erkek rolleri | ||
12 | Tüketim kültürü ve reklamlar; medyada stereotipleştirme | ||
13 | Organizasyonlarda dijital dönüşüm ve medya okuryazarlığı eğitimi | ||
14 | Medya okuryazarlığı dersi ve temel konular | ||
15 | Dünya'da ve Türkiye’de medya okuryazarlığı eğitimi | Tartışma | |
16 | Yarıyıl sonu Sınavı |
Öğretim üyesinin ders notları ve E-ders sistemde paylaşılan kaynaklar Bilici, İ.E (2020). Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi. Nobel Yayıncılık: Ankara Koçoğlu, E ve Akman, Ö. (2020). Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi. Ankara:Pegem Yayıncılık. Keleş, E. (2019). İnternet ve Ağ toplumu. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 6 | 12 | 72 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 86 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |