GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GKSEÇ-11 MEDYA OKURYAZARLIĞI Seçmeli Ders Grubu 1 2 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğretmen adaylarının medyayı daha bilinçli şekilde takip edebilmelerini ve medya araçlarını bilinçli bir şekilde kullanarak medya mesajlarını etkin bir şekilde oluşturabilmelerini sağlamaktadır.


Dr.Öğr. Üyesi Canan Çolak, Dr. Öğr. Üyesi Mithat Çiçek, Dr. Öğr. Üyesi Dursun Şahin ,Dr. Ebru Turan Güntepe, Ögr. Gör. Hüseyin Kara


1 Medya okuryazarlığı bireyin kitle iletişim araçlarıyla olan pasif durumunu aktif duruma dönüştürür
2 Medya görsellerini okuyabilir
3 Medyaya eleştirel bir gözle bakabilir ve bireysel söylemleri geliştirebilir
4 Medyada yer alan mesajların ve algı yönetiminin farkına varabilir

Birinci Öğretim


-


-


Bilgi okuryazarlığı; internet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı; sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri; bilgi yayma ve yanıltma gücü; haber yayma gücü; medya ve algı yönetimi; medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar; telif hakkı; kişilik hakkı; bilgi gizliliği; gizlilik ihlali; medyada dil kullanımı; haberlerin değeri ve nitelik analizi; popüler kültür; medyada kadın ve erkek rolleri; tüketim kültürü ve reklamlar; medyada stereotipleştirme.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı, Medya kavramı, konumu ve uygulamaları
2 Bilgi ve medya okuryazarlığı Tartışma
3 Medya okuryazarlığı eğitiminde temel yaklaşımlar
4 Yeni medya okuryazarlığı Tartışma
5 İnternet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı Tartışma
6 Sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri Tartışma
7 Bilgi yayma ve yanıltma gücü, haber yayma gücü, medya ve algı yönetimi
8 Ara sınavı
9 Medya ve internete yönelik hukuk haklar ve sorumluluklar, telif hakkı, kişilik hakkı, bilgi gizliliği; gizlilik ihlali Discussion
10 Medyada dil kullanımı
11 Haberlerin değeri ve nitelik analizi; popüler kültür; medyada kadın ve erkek rolleri
12 Tüketim kültürü ve reklamlar; medyada stereotipleştirme
13 Organizasyonlarda dijital dönüşüm ve medya okuryazarlığı eğitimi
14 Medya okuryazarlığı dersi ve temel konular
15 Dünya'da ve Türkiye’de medya okuryazarlığı eğitimi Tartışma
16 Yarıyıl sonu Sınavı

Öğretim üyesinin ders notları ve E-ders sistemde paylaşılan kaynaklar Bilici, İ.E (2020). Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi. Nobel Yayıncılık: Ankara Koçoğlu, E ve Akman, Ö. (2020). Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi. Ankara:Pegem Yayıncılık. Keleş, E. (2019). İnternet ve Ağ toplumu. Ankara: Pegem Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Tartışma 6 12 72
Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 86

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek