GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GKSEÇ-13 SANAT VE ESTETİK Seçmeli Ders Grubu 2 3 3,00

Lisans



Öğrencilere modern yaşamın ve toplumun yapıtaşlarından olan sanatın değerini ve önemini kavratmak. Sanatın dilini anlamalarını ondan haz duymalarına imkân sağlamak.



1 Öğrenciler, grupla çalışma becerisi geliştirebileceklerdir
2 Öğrenciler, sanat alanları ile ilgili uygulama yapabileceklerdir
3 Öğrenciler, sanat eğitimi araçlarını tanıyabileceklerdir
4 Öğrenciler, özgün tasarımlar ve üretimler yapabileceklerdir
5 Öğrenciler, çalışma uygulama alanlarını tanıyabilecek ve ayrımsama yapabileceklerdir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Düşünce tarihi ve felsefede sanat kuramlarına bakış, sanat alanında bilgi ve deneyimlerin kuramsal ve uygulamalı yönünü kavrama, sanat tarihi ve felsefe konusunda eleştirel düşünme, değerlendirme, bilim ve teknolojiden yararlanarak sanat kuramlarını yorumlama, sanatın eğitsel işlevleri, sanat objesiyle sanayi objesini ayırabilme, sanatsal olay ve olgular üzerinden farklı disiplinlere ait yapıtları okuma becerisi kazandırma, sanat eserlerinin sergilendiği ortamlar hakkında bilgi ve yaşantılar edinme, yaratıcılık kavramı, yaratıcı birey ve özellikleri, yaratıcı düşünme, sanatsal yaratma süreçleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı
2 Sanat eğitimi nedir? Nitelikli bir sanat eğitimi nasıl olmalıdır? Sanat eğitiminin önemi ve gerekliliği
3 İnsanın sanatsal gelişimi. Çocuk resimleri. Çocuk resmi kuramları. Sanat ve çocuk resmi. Çocuk resminde simgeler.
4 Çocukta algı. Mekan kavramı. Anlatımsal açıdan çocuk resimlerini sınıflandırma. Çocuk resimlerinin grafiksel gelişim aşamaları.
5 Çocuk resimlerinin grafiksel gelişim aşamaları Karalama dönemi. Şema öncesi dönem. Şematik dönem çocuk resimlerini tanıma ve eleştirebilme
6 Çocuk resimlerinin grafiksel gelişim aşamaları. Gerçekçilik dönemi. Doğalcılık dönemi. Çocuk resimlerini tanıma ve eleştirebilme
7 Tasarım elemanları ve ilkeleri. Çizgi-doku-leke-form ve şekil-renk-valör. Tasarı çalışmaları yapabilme
8 Ara sınav
9 Tasarım eleman ve ilkeleri. Ritim-ve hareket-denge-vurgu-konrast-çeşitlilik birlik. Tasarı çalışmaları yapabilme
10 Sanat öğretiminde uygulamalar. İmgesel tasarım çalışmaları.
11 Sanat öğretiminde uygulamalar. Renkli perspektif çalışmaları
12 Sanat öğretiminde uygulamalar. İki ve üç boyutlu kağıt çalışmaları
13 Sanat öğretiminde uygulamalar. Baskı teknikleri
14 Sanat öğretiminde uygulamalar. Artık malzeme tasarı çalışmaları(rekreasyon)
15 Sanat eserlerini tanıma ve inceleme. Eğitimde drama.
16 Yarıyıl sonu sınavı

Buyurgan, S. Buyurgan, U.2007; Sanat eğitimi ve öğretimi, Pegem A Yayıncılık, Ankara Artut, Kazım.2004; Sanat öğretimi kuramları ve yöntemleri, Anı yayıncılık, Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Ev Ödevi 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 20 20
Final Sınavı 1 20 20
Okuma 1 30 30
Ev Ödevi 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 90

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek