GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBOGRTIY ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Ders 2 3 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin genel amacı; öğretmen adaylarının öğrenme ve öğretim süreciyle ilgili temel faktörleri içselleştirmelerini ve beceriye dönüştürmelerini sağlamaktır.


Doç. Dr. Temel TOPAL


1 Program ögelerinin birbirleriyle ilişkisini açıklayabilme
2 Öğretim ilkelerini dikkate alarak ders planı hazırlayabilme
3 Ders amaçlarına uygun öğretim stratejilerini seçer ve uygulayabilme
4 Ders amaçlarına uygun öğretim yöntem ve tekniklerini seçer ve uygulayabilme
5 Üst düzey düşünme becerilerinin öğrenmedeki yerini anlar ve ders planlarına yansıtabilme
6 Öğrenen merkezli öğretim yaklaşımlarını içselleştirir ve ders planına yansıtabilme
7 Yapılandırmacı öğrenme teorisini kavrar ve bir öğretim süreci geliştirebilme
8 Bireysel farklılıkları kavrar ve öğrenciye uygun ders planı oluşturabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri) , öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri konuları bu dersin genel içeriğini oluşturmaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı Yok Yok
2 Eğitimle İlgili Temel Kavramlar, Eğitim Programı Ögeleri Yok Yok
3 Eğitim Programı Ögeleri ve İlişkileri, MEB Öğretim Programları Yok Yok
4 Öğretim Hizmetinin Niteliği, Eğitim-Öğretim Etkinliklerinin Planlanması
5 Genel Öğretim İlkeleri, Öğretim Stratejileri
6 Öğretim Yaklaşımları-1
7 Öğretim Yaklaşımları-2
8 Ara Sınavı
9 Üst Düzey Düşünme Eğitimi
10 Öğretim Yöntemleri
11 Sınıf İçi Öğretim Teknikleri
12 Sınıf Dışı Öğretim Teknikleri-1
13 Sınıf Dışı Öğretim Teknikleri-2
14 Kavram Öğretimi, Bireysel Farklılıklara Dayalı Öğretim
15 Genel Değerlendirme
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

1-Şanal M., Yaycı, L., Onur, M. (Ed.), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara 2016. 2-Doğanay, A. (Ed.), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara 2017.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 93

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek