GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
RESAE202 GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİM PROGRAMLARI Ders 2 4 3,00

Lisans


Türkçe


Bu derste öğretim programının amaç ve kazanımlarının nasıl oluşturulduğunu Programın içerik, öğrenme öğretme süreçleri ve değerlendirme boyutları arasındaki ilişkileri analiz etmesi, görsel sanatlar eğitiminin tarihi ve günümüz öğretim programında benimsenen eğitim yaklaşımı, içeriği ve geliştirmeyi amaçladığı becerileri açıklaması, görsel sanatlar dersinde kullanılan ölçme değerlendirme yaklaşımlarını karşılaştırması ve görsel sanatlar öğretmen yeterliklerinin farkına varması amaçlanmaktadır.


Dr. Öğretim Üyesi Selahattin YILMAZ


1 Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları tanımlar.
2 Öğretim programlarının boyutları arasındaki ilişkileri açıklar.
3 Görsel sanatlar dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimini analiz eder.
4 Güncel görsel sanatlar programlarının yaklaşımlarını, becerilerini, öğrenme alanlarını değerlendirir.
5 Görsel sanatlar dersinde kullanılan ölçme değerlendirme yaklaşımlarının farkına varır
6 Görsel sanatlar öğretmen yeterliliklerinin farkına varır ve benimser.

Birinci Öğretim


Yok


Ders Süresi ve Derse Giriş/Çıkış- Bu ders her hafta yüz yüze yapılacaktır. Dersin süresi “50 dakika ders+10 dakika ara +50 dakika ders” olarak tanımlanmıştır. -Devam- Öğrenciler, hastalık ya da kişisel nedenlerden dolayı 4 hafta ders devamsızlığı yapabilirler. Ancak ders konuları binişik olduğundan kaçırılan ders bir sonraki konunun anlaşılmasınıda olumsuz etki yaratmaktadır. İlk haftadan itibaren yoklama alınacaktır. Vize haftası bu 4 haftaya dâhil değildir. Dersi daha önce almış ve devamsızlıktan dolayı dersten geçememiş öğrencilerin derse devam zorunluluğu bulunmaktadır ancak verien ödevlerin yapılmasından soruludur. -Hastalık ya da Acil Durum Bildirimi- Hastalık ya da acil durumunu açıklamak için özel numaramı arayabilirsin. Bana o an ulaşamıyorsan, mesaj bırakabilir ya da e-mail gönderebilirsiniz. -Geciken Görevler- Ders programında sizlere verilen tarihlerde ilgili konular işlenecektir. İlgili konulara zamanında çalışmak ve gerekli hazırlıkları yapmak sizlerin sorumluluğundadır. Ders Süresi ve Derse Giriş/Çıkış- Bu ders her hafta yüz yüze yapılacaktır. Dersin süresi “50 dakika ders+10 dakika ara +50 dakika ders” olarak tanımlanmıştır. -Devam- Öğrenciler, hastalık ya da kişisel nedenlerden dolayı 4 hafta ders devamsızlığı yapabilirler. Ancak ders konuları binişik olduğundan kaçırılan ders bir sonraki konunun anlaşılmasınıda olumsuz etki yaratmaktadır. İlk haftadan itibaren yoklama alınacaktır. Vize haftası bu 4 haftaya dâhil değildir. Dersi daha önce almış ve devamsızlıktan dolayı dersten geçememiş öğrencilerin derse devam zorunluluğu bulunmaktadır ancak verien ödevlerin yapılmasından soruludur. -Hastalık ya da Acil Durum Bildirimi- Hastalık ya da acil durumunu açıklamak için özel numaramı arayabilirsin. Bana o an ulaşamıyorsan, mesaj bırakabilir ya da e-mail gönderebilirsiniz. -Geciken Görevler- Ders programında sizlere verilen tarihlerde ilgili konular işlenecektir. İlgili konulara zamanında çalışmak ve gerekli hazırlıkları yapmak sizlerin sorumluluğundadır. -Özel Gereksinimli Öğrenciler- Öğrencisi olduğunuz fakültenin “Birim Temsilcisi” aracılığıyla Engelsiz Üniversite Birimi ile iletişime geçmeniz halinde ders için ihtiyaç duyduğunuz uyarlamalar Üniversitemizin imkanları dahilinde gerçekleştirilecektir. Birim Temsilcinizin iletişim bilgilerine Engelsiz Üniversite Birim sayfasından erişebilirsiniz http://eub.giresun.edu.tr/ .-Öğrenci Ders Temsilcileri- Bir gönüllü öğrenci dönem boyunca ders temsilcisi olarak görev yapacaktır. Dersin ilk haftası bu öğrenci görevlendirecek öğretim üyesi dersle ilgili materyalleri ders temsilcisine yönlendirecek; ders temsilcisi de sınıfın geri kalanına iletmekten sorumlu olacaktır. -Ders Materyalleri- Her öğrencinin derse önerilen kitap ve defterleriyle gelmesi zorunludur. Dersin ödevi olarak güncel görsel sanatlar öğretim programları amaç ve kazanımları analizi size verilecek form üzerinden gerçekleşmeniz istenecektir. -Katılım- Ders içerisindeki aktif katılımınız önemlidir. Bu nedenle, derste sorular sormanız, başkalarının düşüncelerini dinlemeniz ve eleştirmeniz derse katılım göstermeniz anlamına gelmektedir. -Akademik Dürüstlük Politikası- Akademik dürüstsüzlük kopya çekme, hazır yazılmış ödevleri veya yazılı materyalleri kullanma ya da satın alma, akademik aşırmacılık (başkasına ait düşünceyi, görüşü, buluşu ya da çalışmayı kaynak göstermeden kendisininmiş gibi sunarak ödevde, projede, raporda ve benzeri çalışmalarda kullanma) gibi unsurları içermektedir. Bu tür durumlar tespit edildiğinde, öğrencinin dersten başarısız sayılmasına ve daha ileri düzeyde üniversiteden uzaklaştırılmasına sebep olabilmektedir. Öğrenme-Öğretme Süreci Her ders, öğretim üyesinin haftalık ders içeriğini sizlere tanıtmasıyla başlayacaktır. Öğretim sürecinde anlatım, farklı yöntemler kullanılacak, grup içi tartışmalara yer verilecektir. Bu nedenle dersten önce işlenecek konuyla ilgili ön çalışma yapmak zorunludur. Derste olmayan öğrenciler o hafta verilen ödevi ve sorumlulukları takip etmek ve ödevleri zamanında getirmekle sorumludur. Derse gelmeyen öğrenciler için ders tekrarı yapılmayacaktır.


Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; görsel sanatlar dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel görsel sanatlar dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kademler arasındaki görsel sanatlar dersi öğretim programlarının ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Derse Giriş ve Ders İzlencelerinin Tanıtımı
2 Program tasarımında ihtiyaç analizi
3 Amaçların taksonomik düzeyleri, Yenilenmiş Bloom Taksanomisine göre Görsel sanatlar dersi amaçlarının düzeylerinin belirlenmesi
4 Görsel Sanatlar Öğretim Programının Yapısı ve öğrenme alanları
5 Davranışçı ve yapılandırmacı programların amaçlarının karşılaştırması
6 Öğretim ve değerlendirme için öğretim hedefleri ve davranışları yazma Örnek davranış yazma çalışmaları
7 Öğretim Programlarında İçerik
8 Ara sınav
9 Görsel Sanatlarda İçerik, Öğrenme-Öğretme Süreci,
10 Görsel Sanatlarda Öğrenme-Öğretme Süreci,
11 Geçmişten günümüze Türkiye'de Görsel Sanatlar Eğitim Programlarının incelenmesi
12 Geçmişten günümüze Türkiye'de Görsel Sanatlar Eğitim Programlarının incelenmesi
13 Görsel Sanatlar Dersinde Ölçme-Değerlendirme yaklaşımları
14 Görsel Sanatlar Öğretmen yeterlikleri
15 Sanat eğitiminde kullanılan araç-gereç ve materyaller
16 Yarıyıl sonu sınavı Görsel sanatlar programı kananımlarının taksonomik düzeyleri ve amaçlarla ilişkisi

Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program geliştirme. Pegem A MEB. (2018) İlköğretim Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, Ankara MEB. (2006) İlköğretim Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, Ankara MEB. (1992) İlköğretim Kueumları Reaim-İş Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, Ankara Kurtuluş, Y. (2002). İlköğretimde Resim-İş derslerinin haftalık ders dağıtımı içindeki yeri ve öğrenciler üzerindeki etkileri. Milli Eğitim Dergisi, 153, 154. Gökalp, M., & Ağçiçek, M. (2013). İlköğretim Kurumları 1992 Resim-İş Eğitimi Dersi Öğretim Programı İle 2006 Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programlarının İncelenmesi. Journal Of World Of Turks/Zeitschrift Für Die Welt Der Türken, 5(2). https://www.researchgate.net/publication/272748732_Bolum_5_HEDEF_BELIRLEME_BILISSEL_DUYUSSAL_VE_DEVINISSEL_ALANLAR



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Uygulama/Pratik 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Rapor 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 15 4 60
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 93

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek