Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZAE211 | BATI MÜZİĞİ TARİHİ | Ders | 2 | 3 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin, müzik dönemlerinin, arasıdaki iç bağlantılarının ve kültür ortamıyla müzisyenlerin kişiliğine ilişkin bütünselliğinin anlaşılmasını sağlayarak, müzik tarihinin çeşitli akımlar, üsluplar arasında yakınlık ve karşıtlıklar içinde geçen süreçlerini kavramalarını sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Özge Arslan
1 | Türk müziğinin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Dünya müziklerinin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
3 | Dünyadaki müzik kültürleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları tanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Müzik kültüründe ve eğitiminde Batı müzik tarihinin yeri ve önemi, Batı müzik tarihinin temek kavramları, Batı müziğinin yaratılmasına ve icrasına ilişkin başlıca kavramlar, Batı müziğinin tarihsel dönemlerinden ve değişik akımlarından seçilmiş başlıca örnekler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve Ders izlencesinin tanıtılması | ||
2 | Antik Yunan müziği, müzik teorisi, modlar, çalgılar.Roma'da müzik, tiyatro ve müzik, çalgılar. | ||
3 | Erken Orta Çağ müziği ve kültürünün özellikleri. Müziğe yön verenler. Din dışı müzik. | ||
4 | Serpilme:Romanesk Dönem. Müzik yazısının gelişimi. Solmileme, Organum ve missa. | ||
5 | Ortaçağ müziğinin yükselişi: Gotik Çağ.Gotik dönemin sanatsal özellikleri. Troubadourlar ve trouveresler. Süre gösteren müzik yazısıSon Gotik Dönem. 14. yüzyıla genel bakış. Fransada ars nova. Çalgılar, formlar ve besteciler. | ||
6 | Ortaçağdan Rönesansa. Rönesans müziğinin özellikleri. Müzik yazısında gelişmeler. Çalgıların gelişimi. Besteciler. | ||
7 | Operanın doğuşu, Rönesansta opera. İlk opera denemeleri. Claudio Monteverdi. Rönesansta oratoryo | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Barok dönem. Barok üslubu ve Barok sanatının kültürel temelleri. | ||
10 | Barok dönemde ortaya çıkan çalgılar, müzik formları ve besteciler. Büyük Bach. | ||
11 | Klasik dönem ve Aydınlanma Çağı. Kültürel yapı, müziğin özellikleri.Çalgıların gelişimi. | ||
12 | Sonatın doğuşu. Besteciler. Viyana Klasik Müzik okulu. Haydn, Mozart ve Beethoven. | ||
13 | Romantizmin doğuşu. Romantik dönem müziğinin ve bestecilerinin özellikleri. Ses gücü ve çalgıların gelişimi. | ||
14 | Geç romantik dönem ve besteciler. Romantik dönem formları. Son romantik besteciler. Çağdaş dönem müzik akımları. | ||
15 | Genel Tekrar | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
[1] Say,A. (1998). Müzik Tarihi, Say Yayıncılık, Ankara [2] Mimaroğlu,İ (2006). Müzik Tarihi, Varlık Yayınları, İstanbul [3] İlyasoğlu, E. (2009). Zaman İçinde Müzik, Remzi Yayınevi, İstanbul. [4] Selanik, C. (1996) Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni, Doruk Yayımcılık, Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 58 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |