Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKÖAE203 | ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ | Ders | 2 | 3 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Çocuklarda matematik bilgisi gelişimini öğrenmek, çocuğun matematik kavramlarını geliştirmek için uygun öğretim yöntemlerini öğrenmek
Prof.Dr. Oğuz Serdar KESİCİOĞLU
1 | Ders içeriği hakkında bilgi sahibi olur |
2 | Okulöncesi eğitiminde çocukta kavram gelişiminin önemini ve kavram öğretimini açıklar. |
3 | Piaget’in bilişsel gelişim kuramını evreleriyle kavrar |
4 | Okulöncesi dönemde matematik eğitimi ve planlanması hakkında bilgi sahibi olur |
5 | Okulöncesi eğitimde matematik kavramlarını öğretirken öğretmene düşen görevleri kavrar. |
6 | Okulöncesinde matematik eğitiminin günlük programdaki etkinliklerle ilişkilendirilmesini kavrar |
7 | Okulöncesi dönemde matematik ile ilgili temel kavram ve becerileri açıklar |
8 | Okulöncesi eğitimde bilgisayar destekli matematik eğitimi hakkında bilgi sahibi olur |
9 | Okulöncesi eğitimde temel matematiksel kavram bilgilerini kullanarak; etkinlik ve materyal örnekleri tasarlayıp uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Matematiksel düşüncenin yeri ve önemi, matematiğin, zeka, cinsiyet, toplumsal değerler gibi değişkenlerle ilişkileri, okul öncesi dönemde matematiksel düşünmenin gelişimi ve geliştirilmesi ile ilgili farklı yaklaşımlar, matematik kavramlarının öğretilmesinde eğitim programlarında dikkate alınması gereken temel öğretim ilkeleri, sezgisel matematiğin tanımı, okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramlar (sayı sayma, çokluk, doğal sayılarla işlemler, ölçme ile ilgili kavramlar, temel geometrik şekiller vb. ) , bu bilgileri kullanarak etkinlik örnekleri oluşturma.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı | ||
2 | Okulöncesi eğitimde çocukta kavram gelişimi ve öğrenme, matematiksel düşüncenin yeri ve önemi ile çeşitli değişkenlerle ilişkileri | ||
3 | Okulöncesi eğimde matematiksel düşünme ile ilgili yaklaşımlar ve Piaget’in bilişsel gelişim kuramı, evreleri; sezgisel matematik ve çeşitli matematiksel kavramlar. | ||
4 | Okulöncesi dönemde matematik eğitimi ve planlanması , matematik kavramlarını öğretirken öğretmene düşen görevler. | ||
5 | Matematik eğitimin günlük programdaki diğer etkinliklerle bütünleştirilmesi. | ||
6 | Okulöncesi dönemde matematikle ilgili temel kavramlar ve beceriler:Sınıflandırma ve birebir eşleme. | ||
7 | Karşılaştırma ve sıralama ile ilgili yapılacak çalışmalar, etkinlik ve oyuncak örnekleri | ||
8 | Ara Sınav Haftası | ||
9 | Sayı kavramı:Piaget’e göre sayı kavramının kazanılması, etkinlik ve oyuncak örnekleri | ||
10 | İşlem kavramı hakkında bilgi, etkinlik ve oyuncak örnekleri | ||
11 | Okul öncesi dönemde çocuklarda uzaysal algı ile ilgili etkinlik ve oyuncak örnekleri. | ||
12 | Geometrik şekillerin öğretimi, etkinlik ve oyuncak örnekleri | ||
13 | Ölçme öğretimi ve grafikler hakkında etkinlik ve oyuncak örnekleri | ||
14 | Okul öncesi dönemde bilgisayar destekli matematik eğitimi | ||
15 | Okul öncesi dönemde bilgisayar destekli matematik eğitimi | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Yıldız, Güven. 2000.; Erken Çocukluk Döneminde Sezgisel Düşünme ve Matematik, Ya-pa Yayınları, İstanbul Ömeroğlu, Esra; Dere, Hale. 2001; Okulöncesi Dönemde Fen Doğa Matematik Çalışmaları, Anı yayıncılık, Ankara Olkun, Sinan; Toluk Uçar, Zülbiye. 2007; İlköğretimde Etkinlik temelli Matematik öğretimi, Maya Akademi yayıncılık, Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Rapor Hazırlama | 1 | 25 |
Rapor Sunma | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
Rapor Sunma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 144 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |
ÖÇ 8 |
ÖÇ 9 |