GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OKÖAE203 ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ Ders 2 3 5,00

Lisans


Türkçe


Çocuklarda matematik bilgisi gelişimini öğrenmek, çocuğun matematik kavramlarını geliştirmek için uygun öğretim yöntemlerini öğrenmek


Prof.Dr. Oğuz Serdar KESİCİOĞLU


1 Ders içeriği hakkında bilgi sahibi olur
2 Okulöncesi eğitiminde çocukta kavram gelişiminin önemini ve kavram öğretimini açıklar.
3 Piaget’in bilişsel gelişim kuramını evreleriyle kavrar
4 Okulöncesi dönemde matematik eğitimi ve planlanması hakkında bilgi sahibi olur
5 Okulöncesi eğitimde matematik kavramlarını öğretirken öğretmene düşen görevleri kavrar.
6 Okulöncesinde matematik eğitiminin günlük programdaki etkinliklerle ilişkilendirilmesini kavrar
7 Okulöncesi dönemde matematik ile ilgili temel kavram ve becerileri açıklar
8 Okulöncesi eğitimde bilgisayar destekli matematik eğitimi hakkında bilgi sahibi olur
9 Okulöncesi eğitimde temel matematiksel kavram bilgilerini kullanarak; etkinlik ve materyal örnekleri tasarlayıp uygular.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Matematiksel düşüncenin yeri ve önemi, matematiğin, zeka, cinsiyet, toplumsal değerler gibi değişkenlerle ilişkileri, okul öncesi dönemde matematiksel düşünmenin gelişimi ve geliştirilmesi ile ilgili farklı yaklaşımlar, matematik kavramlarının öğretilmesinde eğitim programlarında dikkate alınması gereken temel öğretim ilkeleri, sezgisel matematiğin tanımı, okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramlar (sayı sayma, çokluk, doğal sayılarla işlemler, ölçme ile ilgili kavramlar, temel geometrik şekiller vb. ) , bu bilgileri kullanarak etkinlik örnekleri oluşturma.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı
2 Okulöncesi eğitimde çocukta kavram gelişimi ve öğrenme, matematiksel düşüncenin yeri ve önemi ile çeşitli değişkenlerle ilişkileri
3 Okulöncesi eğimde matematiksel düşünme ile ilgili yaklaşımlar ve Piaget’in bilişsel gelişim kuramı, evreleri; sezgisel matematik ve çeşitli matematiksel kavramlar.
4 Okulöncesi dönemde matematik eğitimi ve planlanması , matematik kavramlarını öğretirken öğretmene düşen görevler.
5 Matematik eğitimin günlük programdaki diğer etkinliklerle bütünleştirilmesi.
6 Okulöncesi dönemde matematikle ilgili temel kavramlar ve beceriler:Sınıflandırma ve birebir eşleme.
7 Karşılaştırma ve sıralama ile ilgili yapılacak çalışmalar, etkinlik ve oyuncak örnekleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Sayı kavramı:Piaget’e göre sayı kavramının kazanılması, etkinlik ve oyuncak örnekleri
10 İşlem kavramı hakkında bilgi, etkinlik ve oyuncak örnekleri
11 Okul öncesi dönemde çocuklarda uzaysal algı ile ilgili etkinlik ve oyuncak örnekleri.
12 Geometrik şekillerin öğretimi, etkinlik ve oyuncak örnekleri
13 Ölçme öğretimi ve grafikler hakkında etkinlik ve oyuncak örnekleri
14 Okul öncesi dönemde bilgisayar destekli matematik eğitimi
15 Okul öncesi dönemde bilgisayar destekli matematik eğitimi
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Yıldız, Güven. 2000.; Erken Çocukluk Döneminde Sezgisel Düşünme ve Matematik, Ya-pa Yayınları, İstanbul Ömeroğlu, Esra; Dere, Hale. 2001; Okulöncesi Dönemde Fen Doğa Matematik Çalışmaları, Anı yayıncılık, Ankara Olkun, Sinan; Toluk Uçar, Zülbiye. 2007; İlköğretimde Etkinlik temelli Matematik öğretimi, Maya Akademi yayıncılık, Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Rapor Hazırlama 1 25
Rapor Sunma 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Tartışma 14 2 28
Soru-Yanıt 14 2 28
Takım/Grup Çalışması 14 2 28
Beyin Fırtınası 14 2 28
Rapor Hazırlama 14 1 14
Rapor Sunma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 144

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
ÖÇ 9
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek