Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBEAE201 | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI | Ders | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının; öğrenme ve öğretme yaklaşımlarının Sosyal Bilgiler eğitimine etkilerini analiz ederek, Sosyal Bilgiler eğitiminin mevcut durumunun sorgulanmasını ve geliştirilmesine yönelik çözüm önerileri üretmelerinin sağlanması amaçlanmaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Özge METİN
1 | Sosyal bilgiler öğretimi ile ilgili temel kavramlara dair bilgi kazanır. |
2 | Sosyal bilgiler öğretimindeki temel becerilerle ilgili bilgi sahibi olur. |
3 | Etkili sosyal bilgiler öğretiminin bileşenleri hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Farklı öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının farkında olur. |
Birinci Öğretim
-
Yok
Sosyal bilgiler öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; sosyal bilgiler öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; sosyal bilgiler öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının sosyal bilgiler öğretimine yansımaları; sosyal bilgiler öğretimde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; sosyal bilgiler öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir sosyal bilgiler öğretiminin bileşenleri; sosyal bilgiler öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Dönem Planı | ||
2 | Sosyal Bilgiler Öğrenme ve Öğretmenin Anlamı | ||
3 | Öğrenme Kuramları | ||
4 | Öğrenme ve Öğretme Modelleri-1 | ||
5 | Öğrenme ve Öğretme Modelleri-2 | ||
6 | Öğrenme ve Öğretme Modelleri-3 | ||
7 | Uygulama | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | 21.Yüzyıl Becerileri | ||
10 | Düşünme Becerileri | ||
11 | Sosyal Bilgilerde Sınıf Dışı Öğrenme | ||
12 | Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeli | ||
13 | Argümantasyon Temelli Öğrenme | ||
14 | Harmanlanmış Öğrenme | ||
15 | Uygulama ve Genel Değerlendirme | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları- Behçet Oral- Pegem Akademi Öğretim Süreçleri ve Öğrenme Psikolojisi- Marcy P. Driscoll- Anı Yayıncılık Öğrenme Teorileri- Dale H. Schunk- Nobel Yayın Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgiler Öğretimi- Vedat Aktepe/Mevlüt Gündüz/Nuray Kurtdede Fidan/Elvan Yalçınkaya- Pegem Akademi Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi-Bayram Tay&Adem Öcal- Pegem Akademi Michaelis, J. U. and J. Garcia. (1996). Social studies for children: a guide to basic instruction (eleventh edition). Boston: Allyn and Bacon
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 2 | 4 | 8 |
Tartışma | 5 | 5 | 25 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 93 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |