GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBEAE201 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI Ders 2 3 3,00

Lisans


Türkçe


Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının; öğrenme ve öğretme yaklaşımlarının Sosyal Bilgiler eğitimine etkilerini analiz ederek, Sosyal Bilgiler eğitiminin mevcut durumunun sorgulanmasını ve geliştirilmesine yönelik çözüm önerileri üretmelerinin sağlanması amaçlanmaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Özge METİN


1 Sosyal bilgiler öğretimi ile ilgili temel kavramlara dair bilgi kazanır.
2 Sosyal bilgiler öğretimindeki temel becerilerle ilgili bilgi sahibi olur.
3 Etkili sosyal bilgiler öğretiminin bileşenleri hakkında bilgi sahibi olur.
4 Farklı öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının farkında olur.

Birinci Öğretim


-


Yok


Sosyal bilgiler öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; sosyal bilgiler öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; sosyal bilgiler öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının sosyal bilgiler öğretimine yansımaları; sosyal bilgiler öğretimde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; sosyal bilgiler öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir sosyal bilgiler öğretiminin bileşenleri; sosyal bilgiler öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin Tanıtımı ve Dönem Planı
2 Sosyal Bilgiler Öğrenme ve Öğretmenin Anlamı
3 Öğrenme Kuramları
4 Öğrenme ve Öğretme Modelleri-1
5 Öğrenme ve Öğretme Modelleri-2
6 Öğrenme ve Öğretme Modelleri-3
7 Uygulama
8 Ara Sınav
9 21.Yüzyıl Becerileri
10 Düşünme Becerileri
11 Sosyal Bilgilerde Sınıf Dışı Öğrenme
12 Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeli
13 Argümantasyon Temelli Öğrenme
14 Harmanlanmış Öğrenme
15 Uygulama ve Genel Değerlendirme
16 Dönem Sonu Sınavı

Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları- Behçet Oral- Pegem Akademi Öğretim Süreçleri ve Öğrenme Psikolojisi- Marcy P. Driscoll- Anı Yayıncılık Öğrenme Teorileri- Dale H. Schunk- Nobel Yayın Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgiler Öğretimi- Vedat Aktepe/Mevlüt Gündüz/Nuray Kurtdede Fidan/Elvan Yalçınkaya- Pegem Akademi Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi-Bayram Tay&Adem Öcal- Pegem Akademi Michaelis, J. U. and J. Garcia. (1996). Social studies for children: a guide to basic instruction (eleventh edition). Boston: Allyn and Bacon



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 2 4 8
Tartışma 5 5 25
Takım/Grup Çalışması 1 2 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Toplam İş Yükü (saat) 93

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek