Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GKSEÇ-08 | İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Kişilerarası ilişkiler ve iletişim becerileri, psikolojik danışmanlar ve danışman adayları için önemli derslerden biridir. Psikolojik danışma ve rehberlik mesleği, tamamen kişilerarası ilişkiler ve iletişim temelinde gerçekleşen bir meslektir. Bu nedenle iletişim becerileri dersi danışmanlar, danışman adayı öğrenciler; toplumdaki bireyler, toplumsal barış için, bireylerin kendileriyle barışık ve mutlu olabilmeleri için temel yaşam becerilerinden biridir. Bu dersin amacı, insan ilişkileri ve iletişim konusunda gerekli olan yeterli düzeyde kavramsal bilgi, anlayış, teknik ve uygulama becerisi kazandırmaktır. Söz konusu beceriler, uygulamalı dersler kullanılacak olan temel becerilerdir.
1 | Öğrenciler iletişim süreçlerini tanır. |
2 | Öğrenciler günlük yaşamda iletişimin ilkelerini analiz eder. |
3 | Öğrenciler iletişimin çeşitlerini ikili ilişkilerde kullanır. |
4 | Öğrenciler temel iletişim unsurlarını teorik yönden değerlendirir. |
5 | Öğrenciler iletişim teori ve yöntemlerini açıklar. |
6 | Öğrenciler iletişim araçlarının eğitimdeki önemini değerlendirir. |
7 | Öğrenciler tekili insan ilişkilerinde iletişim süreçlerinin önemini analiz eder. |
Birinci Öğretim
yok
yok
1. İletişime giriş: temel kavramlar 2. İletişim becerilerine genel bakış 3. Schulz von Thun’un iletişim kuramı 4. Kişiler arası ilişkilerin başlangıcı ve gelişimi; yakın ilişkiler; ilişki tipleri ve kuramsal yaklaşımlar, modeller, 5. Kişilerarası ilişkiler ve iletişimde dinleme 6. Kişilerarası ilişkiler ve iletişimde empati 7. Kişilerarası ilişkiler ve iletişimde kendini açma 8. Arasınav 9. Kişilerarası ilişkilerde sözsüz iletişim 10. İletişimde güvengenlik 11. Çatışma ve çatışma çözme 12. Duygusal zeka 13. Aile içi ilişkiler ve iletişim 14. Temel Psikolojik danışma becerileri 15. İnsan insana; İçimizdeki çocuk 16. Sınıfta iletişim ve etkili öğretmenlik
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı, iletişimin Tanımı | yok | yok |
2 | İletişimin Süreçleri | yok | yok |
3 | İletişimin İlkeleri | yok | yok |
4 | İletişimin Çeşitleri | yok | yok |
5 | İletişimin Çeşitleri | yok | yok |
6 | Temel İletişim Unsurları | yok | yok |
7 | başka ülkelerde iletişim | yok | yok |
8 | Ara Sınav | ||
9 | İletişim Teori Ve Yöntemleri | yok | yok |
10 | İletişimin Önemi | yok | yok |
11 | İletişim Kuramları | yok | yok |
12 | İletişim Araçları | yok | yok |
13 | iletişimde beden dilinin önemi | yok | yok |
14 | İnsan İlişkilerinin İlkeleri | yok | yok |
15 | Genel Değerlendirme | ||
16 | Yarıyıl sonu Sınavı |
Abacı, R. (2005). Yaşamın Kalitelendirilmesi, Form Stil Yayıncılık, İstanbul. Voltan Acar, N. (2008). İnsan İlişkileri Ve İletişim, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Cüceloğlu, D. (2002). İletişim Donanımları, İstanbul: Remzi Kitabevi. Çağdaş, A. (2002). Anne-Baba Çocuk İletişimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Dökmen, Ü. (1998). İletişim Çatışmaları Ve Empati, İstanbul: Sistem Yayıncılık Thomson, P. (2002). İletişimin Sırları, İstanbul: Arion Yayınevi. Whirter, Jeff Mc. (1998).Çocukla İletişim, İstanbul: Meb.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 1 | 13 |
Tartışma | 6 | 1 | 6 |
Soru-Yanıt | 6 | 1 | 6 |
Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
Rapor Sunma | 5 | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Ev Ödevi | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |