GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GKSEÇ-08 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM Seçmeli Ders Grubu 3 6 3,00

Lisans


Türkçe


Kişilerarası ilişkiler ve iletişim becerileri, psikolojik danışmanlar ve danışman adayları için önemli derslerden biridir. Psikolojik danışma ve rehberlik mesleği, tamamen kişilerarası ilişkiler ve iletişim temelinde gerçekleşen bir meslektir. Bu nedenle iletişim becerileri dersi danışmanlar, danışman adayı öğrenciler; toplumdaki bireyler, toplumsal barış için, bireylerin kendileriyle barışık ve mutlu olabilmeleri için temel yaşam becerilerinden biridir. Bu dersin amacı, insan ilişkileri ve iletişim konusunda gerekli olan yeterli düzeyde kavramsal bilgi, anlayış, teknik ve uygulama becerisi kazandırmaktır. Söz konusu beceriler, uygulamalı dersler kullanılacak olan temel becerilerdir.



1 Öğrenciler iletişim süreçlerini tanır.
2 Öğrenciler günlük yaşamda iletişimin ilkelerini analiz eder.
3 Öğrenciler iletişimin çeşitlerini ikili ilişkilerde kullanır.
4 Öğrenciler temel iletişim unsurlarını teorik yönden değerlendirir.
5 Öğrenciler iletişim teori ve yöntemlerini açıklar.
6 Öğrenciler iletişim araçlarının eğitimdeki önemini değerlendirir.
7 Öğrenciler tekili insan ilişkilerinde iletişim süreçlerinin önemini analiz eder.

Birinci Öğretim


yok


yok


1. İletişime giriş: temel kavramlar 2. İletişim becerilerine genel bakış 3. Schulz von Thun’un iletişim kuramı 4. Kişiler arası ilişkilerin başlangıcı ve gelişimi; yakın ilişkiler; ilişki tipleri ve kuramsal yaklaşımlar, modeller, 5. Kişilerarası ilişkiler ve iletişimde dinleme 6. Kişilerarası ilişkiler ve iletişimde empati 7. Kişilerarası ilişkiler ve iletişimde kendini açma 8. Arasınav 9. Kişilerarası ilişkilerde sözsüz iletişim 10. İletişimde güvengenlik 11. Çatışma ve çatışma çözme 12. Duygusal zeka 13. Aile içi ilişkiler ve iletişim 14. Temel Psikolojik danışma becerileri 15. İnsan insana; İçimizdeki çocuk 16. Sınıfta iletişim ve etkili öğretmenlik


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı, iletişimin Tanımı yok yok
2 İletişimin Süreçleri yok yok
3 İletişimin İlkeleri yok yok
4 İletişimin Çeşitleri yok yok
5 İletişimin Çeşitleri yok yok
6 Temel İletişim Unsurları yok yok
7 başka ülkelerde iletişim yok yok
8 Ara Sınav
9 İletişim Teori Ve Yöntemleri yok yok
10 İletişimin Önemi yok yok
11 İletişim Kuramları yok yok
12 İletişim Araçları yok yok
13 iletişimde beden dilinin önemi yok yok
14 İnsan İlişkilerinin İlkeleri yok yok
15 Genel Değerlendirme
16 Yarıyıl sonu Sınavı

Abacı, R. (2005). Yaşamın Kalitelendirilmesi, Form Stil Yayıncılık, İstanbul. Voltan Acar, N. (2008). İnsan İlişkileri Ve İletişim, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Cüceloğlu, D. (2002). İletişim Donanımları, İstanbul: Remzi Kitabevi. Çağdaş, A. (2002). Anne-Baba Çocuk İletişimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Dökmen, Ü. (1998). İletişim Çatışmaları Ve Empati, İstanbul: Sistem Yayıncılık Thomson, P. (2002). İletişimin Sırları, İstanbul: Arion Yayınevi. Whirter, Jeff Mc. (1998).Çocukla İletişim, İstanbul: Meb.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Beyin Fırtınası 5 1 5
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 92

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek