Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GKSEÇ-14 | TÜRK HALK OYUNLARI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Halk oyunları, Tüm gelişim alanlarını destekleyen en önemli disiplinlerden biridir ve evrensel bir dildir. Halk oyunları dersinin genel amaçları, öğrencilerin estetik yönünü geliştirmek, yaratıcılık ve yeteneklerini dans etmek yolu ile geliştirmek, yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası dans kültürlerini tanımak, kişilik ve özgüven gelişimlerine katkı sağlamak, Atatürk İlke ve İnkilaplarına gönülden bağlı bireyler olarak yetiştirmektir.
Öğr. Gör. Gökhan HAMZAÇEBİ
1 | Dinleme, benzetme, oynama, çalma, yaratma, eleştirme, koordinasyon , gözlemleme, beğenme ve beğenmeme alışkanlıklarını kazanır |
2 | Müzikle, halk oyunlarıyla ve halk oyunları çevresiyle bilinçli, bilgili ve etkili bir iletişim içine girer |
3 | Ekip çalışması sonucunda paylaşmayı öğrenir |
4 | Hayatın neşesinin, ruhunun, sevincinin dans ile farkına varır |
5 | Yaratıcı becerilerini uygulayarak maniplasyonunu geliştirir |
6 | Müzik ve dans edebilme kazanımları ile zihinsel, ruhsal, duygusal açıdan farkındalıklı birey olur |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dersin tanıtımı, ders izlencesinin ve bazı temel kaynakların paylaşılması, Halk oyunları nedir?, Halk oyunları türleri, Kostümlerin tanıtımı, Yöre oyunu belirleme, Yöre oyunlarının adım olarak tanıtımı, İnançsal ve seyirlik oyun türleri, Ders Kaynakları, Halk oyunlarının tanımı ve tarihçesi, örnek dinletiler, Diğer dans türleri, Erkek oyunları, kadın oyunları, toplu oyunlar, Belirlenen yöre adım tanıtımı, Belirlenen yöre adım tanıtımı.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, ders izlencesinin ve bazı temel kaynakların paylaşılması | ||
2 | Halk oyunları nedir? | ||
3 | Halk oyunları türleri | ||
4 | Kostümlerin tanıtımı | ||
5 | Yöre oyunu belirleme | ||
6 | Yöre oyunlarının adım olarak tanıtımı | ||
7 | İnançsal ve seyirlik oyun türleri | ||
8 | Ara Sınavı | ||
9 | Halk oyunlarının tanımı ve tarihçesi, örnek dinletiler | ||
10 | Diğer dans türleri | ||
11 | Erkek oyunları, kadın oyunları, toplu oyunlar | ||
12 | Belirlenen yöre adım tanıtımı | ||
13 | Belirlenen yöre adım tanıtımı | ||
14 | Belirlenen yöre adım tanıtımı | ||
15 | Belirlenen yöre adım tanıtımı | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Halk Oyunları Cemil Demirsipahi, Türk Halk Oyunları Şerif Baykurt, Türk Halk Oyunları Ahmet Şenol, Türk Halk Oyunları Ruhi Su.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 25 |
Gösterme | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Gösterme | 17 | 1 | 17 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |