GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GKSEÇ-15 TÜRK İŞARET DİLİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 3,00

Lisans


Türkçe


İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.



1 İşaret dilini aktif kullanır ve kendi çalışmalarını alandaki ve dıştaki gruplara aktarır.
2 İşaret dilini kullanarak bilişim ve iletişime yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
3 İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Türkçe çeviri dili, el ve beden şekilleri, ellerin beden durumu, mimiklerin fonksiyonu, TİD dizi işitme engelli bireyle iletişim kurma, işareti anlamlandırma, özgün anlatım, duygu ve görüşler aktarma


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı
2 Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı
3 El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu
4 Tek ve çift el kullanım, İşaretlerin Türkçeyle ilişkisi
5 İşareti anlamlandırma, özgün anlatım biçimi
6 El-beden uyumu, yüz ifadesi-mesaj uyumu
7 İşaret diliyle sözlü dili beraber kullanma, dudak hareketlerini abartmama
8 Ara sınav
9 Selamlaşma, hal hatır sorma
10 TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma
11 Duygu ve düşünceleri aktarma
12 Duygu ve düşünceleri aktarma
13 Karşı tarafı anlama
14 Karşı tarafı anlama
15 Genel Değerlendirme
16 Yarıyıl sonu sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Ev Ödevi 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 20 20
Final Sınavı 1 20 20
Okuma 1 30 30
Ev Ödevi 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 90

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek