Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GKSEÇ-16 | TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Türkiye´nin komşu ve akraba olduğu ülkelerin doğal ve kültürel potansiyellerini tanıma ve bu ülkelerle karşılıklı sağlam ilişkiler kurmanın coğrafi temellerini oluşturmak
1 | Türk kültürü ve Türk uygarlığını bilir |
2 | Türkiye’nin sahip olduğu somut ve somut olmayan kültürel miras unsurlarını bilir. |
3 | Doğal ve kültürel mirasın gelecek kuşaklara aktarılması ile ilgili projeler ve fikirler oluşturabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Kültür, insan ve toplum; Türk kültürü ve Türk uygarlığı; Türkler hakkındaki ilk etnografik kaynaklar; Tarihte Türk devletleri; Türklerde devlet, idari, askeri ve sosyal yapı; Türklerde halk inançları ve mitoloji; Türklerde insan ve mekân ilişkisi; Türklerde sözlü, yazılı ve maddi kültür; Türklerde aile yapısı; Türk tarihinde yaşanan göçlerin demografik ve kültürel sonuçları; Türk kültürünün yayılma alanları ve komşu coğrafyalar üzerindeki etkisi; Türkiye’nin sahip olduğu somut ve somut olmayan kültürel miras; doğal ve kültürel mirasın gelecek kuşaklara aktarılması.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı | ||
2 | Türk kültürü ve Türk uygarlığını yayılış sahaları | ||
3 | Türkler hakkındaki ilk etnografik kaynaklar | ||
4 | Tarihte Türk devletleri; Türklerde devlet, idari, askeri ve sosyal yapını oluşturan öğeler | ||
5 | Türklerde halk inançları ve mitolojiler | ||
6 | Türklerde insan ve mekân ilişkisi | ||
7 | Türklerde sözlü, yazılı ve maddi kültür unsurlar | ||
8 | Ara sınav haftası | ||
9 | Türklerde aile yapısını oluşturan temel elemanlar | ||
10 | Türk kültürünün yayılma alanları ve komşu coğrafyalar üzerindeki etkisi | ||
11 | Türkiye’nin sahip olduğu somut ve somut olmayan kültürel miras unsurları | ||
12 | Türkiye’nin sahip olduğu somut ve somut olmayan kültürel miras unsurları | ||
13 | Doğal ve kültürel mirasın gelecek kuşaklara aktarılması | ||
14 | Doğal ve kültürel mirasın gelecek kuşaklara aktarılması | ||
15 | Dersin genel değerlendirmesi | ||
16 | Yarıyıl sonu sınav haftası |
YİĞİT, A. (2000). Türk Ülkeleri ve Türklerin Yaşadıkları Bölgelerin Coğrafyası, TİSAV
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 28 | 28 |
Makale Kritik Etme | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 96 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |