Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEÇ-01 | AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Açık ve uzaktan öğretimin temelleri, gelişimi, felsefesi, nitelikleri, vb. öğretmek; dünya ve ülkemizden ilk ve öncü uygulamaları tanıtmak ve gelişimi tarihsel süreç içinde irdelemek, açık ve uzaktan öğretimde öğrenci ve öğretme rollerindeki değişimleri ayırt etmek, farklı ve özelleşmiş öğretim yöntemi ve kuramlarını öğretmek; açık ve uzaktan öğretimde kullanılan medya, iletişim ve işbirliği araçları, sosyal ağlar, öğretim ve içerik yönetim sistemleri ve diğer tüm araç uygulamaları ve kullanımlarını açıklamak açık erişim ve adil kullanımla ilgili farkındalık kazandırmak, açık ve uzaktan öğretimde kalite, ölçme-değerlendirme, sorunlar ve çözüm önerileri, değişim ve dönüşümler, vb. konularında bilgi, beceri ve farkındalık kazandırılması
Doç. Dr. Selcan KİLİS / Dr. Öğr. Üyesi Mithat ÇİÇEK / Dr. Öğr. Üyesi Canan ÇOLAK / Dr. Ebru TURAN GÜNTEPE
1 | Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesini açıklayabilir. |
2 | Açık ve uzaktan öğrenme kuramları, öğretim yöntemleri ve genel/özel öğretim tasarımı modellerini ve kullanımlarını bilir. |
3 | Açık ve uzaktan öğretimin güçlü ve sınırlı yönlerini kıyaslayabilir. |
4 | Açık ve uzaktan öğretimin bileşenlerini ve farklı türlerini bilir ve kıyaslama yapar. |
5 | Açık ve uzaktan öğretimde medya, iletişim ve işbirliği araçları ile sosyal medya servisleri ve diğer yazılımların kullanımlarını açıklayabilir. |
6 | Açık ve uzaktan öğretimde öğrenen ve öğreten rol ve sorumluluklarını değişimleri kıyaslayabilir. |
7 | Açık ve uzaktan öğretimde kullanılan genel ve özel ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve kıyaslar. |
8 | Açık ve uzaktan öğretim sürecinde yaşanan sorunları açıklayarak çözüm önerileri geliştirebilir. |
Birinci Öğretim
-
-
Açık ve uzaktan öğrenmenin temelleri, tarihsel gelişim süreci, açık ve uzaktan öğrenme kuramları, açık ve uzaktan öğrenme için öğretim tasarımı modelleri, açık ve uzaktan öğrenmede medya, iletişim ve işbirliği araçları & sosyal medya, açık erişim ve kitlesel açık çevrimiçi dersler, farklı açık ve uzaktan öğrenme sistemleri ve uygulamaları karşılaştırma, açık ve uzaktan öğrenme için öğretim ve içerik yönetim sistemi yazılımları, açık ve uzaktan öğrenme için öğreten ve öğrenen rolleri, açık ve uzaktan öğrenmede materyal ve içerik geliştirme, açık ve uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme, açık ve uzaktan öğrenmede değerlendirme ve kalite, açık ve uzaktan öğrenmede sorunlar ve çözüm önerileri, değişim ve dönüşümler
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Açık ve Uzaktan Öğretimin Kavramı ve Tanımı & Açık ve Uzaktan Öğretimin Temelleri | Tartışma | |
2 | Açık ve Uzaktan Öğretimin Avantajları ve Dezavantajları & Açık ve Uzaktan Öğrenmenin Türleri ve Özellikleri | Tartışma | |
3 | Açık ve Uzaktan Öğrenmenin Tarihsel Gelişim Evreleri & Dünyada ve Ülkemizde İlk ve Öncü Uygulamalar | Farklı Örnek Uygulamaları Araştırma, İnceleme ve Kıyaslama | |
4 | Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları & Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğretim Yöntemleri | ||
5 | Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğretim Tasarımı Süreci ve Genel Hususlar & Açık ve Uzaktan Öğretimde (Genel ve Özelleşmiş) Öğretim Tasarımı Modelleri | ||
6 | Açık Erişim ve Açık Ders Malzemeleri - Örnekler & Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler (KAÇD), Temel Özellikleri ve Farklı Türleri - Örnekler & Adil Kullanım (Creative Commons-CC) Lisans Türleri | Farklı Örnek Uygulamaları Araştırma, İnceleme ve Kıyaslama | |
7 | Açık ve Uzaktan Öğrenmede Medya, İletişim ve İşbirliği Araçları & Sosyal Ağlar | ||
8 | Ara Sınav Haftası | ||
9 | Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğretim Yönetim Sistemi (ÖYS), İçerik Yönetim Sistemi (İYS) ve Öğretim ve İçerik Yönetim Sistemi (ÖİYS) & Diğer Araç ve Uygulamalar | ||
10 | Açık ve Uzaktan Öğrenme için Öğreten (e-Eğitmen) Rol ve Sorumlulukları | Tartışma | |
11 | Açık ve Uzaktan Öğrenme için Öğrenen (e-Öğrenci) Rol ve Sorumlulukları | Tartışma | |
12 | Açık ve Uzaktan Öğrenmede Materyal ve İçerik Geliştirme | ||
13 | Açık ve Uzaktan Öğrenmede Ölçme ve Değerlendirme | ||
14 | Açık ve Uzaktan Öğrenmede Değerlendirme ve Kalite | ||
15 | Açık ve Uzaktan Öğrenmede Sorunlar ve Çözüm Önerileri & Açık ve Uzaktan Öğrenmede Yaşanan Değişim ve Dönüşümler | Tartışma | |
16 | Final Haftası |
-Öğretim üyesi ders notları ve E-ders sisteminde paylaşılan ek/yardımcı materyaller -Anderson, T. (Ed.). (2008). The theory and practice of online learning. Athabasca University Press. -Bates, A. T. (2005). Technology, e learning and distance education. Routledge. -Gülbahar, Y. (2017). e-Öğrenme. Ankara, Türkiye: Pegem Akademi. -Moore, M.G. & Kearsley, G., (2015). Distance education : A systems view of online learning, (3rd ed.). Belmont, CA: Wadsworth. -Simonson, M., Zvacek, S., Smaldino, S. (2019). Teaching and learning at a distance: Foundation of distance education, (7th ed.). Information Age Pubishing: USA. -Tekinarslan, E. & Gürer, M. D. (2020). Açık ve uzaktan öğrenme (Ed.). Ankara, Türkiye: Pegem Akademi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 5 | 2 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 16 | 32 |
Performans | 6 | 2 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 127 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |
ÖÇ 8 |