Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEÇ-02 | ÇOCUK PSİKOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders boyunca öğrenciler çocuk psikolojisinin temel kavramlarını, tarihçesini, araştırma yöntemlerini tanımlamayı, gelişim dönemleri özelinde gelişim alanlarının özelliklerini, aile ve okul sistemleri içinde çocuk gelişimini, uyum süreçlerini ve davranış problemlerini öğrenmektedirler.
Doç. Dr. Bünyamin Çetinkaya Öğr. Gör. Dr. Hatice GÜLER
1 | Çocuk psikolojisi temel kavramlarını tanımlar |
2 | Çocuk psikolojisi araştırma yöntemlerini açıklar |
3 | Gelişim dönemlerinin gelişim alanlarını ve özelliklerini açıklar |
4 | Aile ve okul sistemlerinde çocuk gelişimini açıklar |
5 | Gelişim süreci uyumunu ve problem davranışlarını açıklar |
6 | Özel gereksinimli çocukları diğerlerinden ayırt eder. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı, içerik ve kurallar | ||
2 | Gelişim ve çocuk psikolojisi, çocukluk tarihi | ||
3 | Çocuk psikolojisinin öncüleri ve erken dönem kuramcılar | ||
4 | Çocuk psikolojisinde yöntem | ||
5 | Piaget ve yenilikçi Piagetcilerin görüşleri, Vygotsky ve görüşleri | ||
6 | Bağlanma kuramı, sistem yaklaşımı, ekolojik yaklaşım | ||
7 | Akran ilişkileri ve arkadaşlık gelişimi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Cinsel kimlik gelişimi | ||
10 | Duygusal gelişim | ||
11 | Sosyal gelişim | ||
12 | Çocukluktan ergenliğe geçişte farklı boyutlar | ||
13 | Uyum sorunları ve davranış bozukluklarında temel faktörler | ||
14 | Uyum sorunları ve davranış bozuklukları | ||
15 | Çocuk istismarı ve ihmali, okullarda akran istismarı | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi-Kültürel Psikoloji. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. Hortaçsu, N. (2000). Çocuklukta İlişkiler: Ana Baba Kardeş ve Arkadaşlar. İstanbul: İmge Kitabevi. Yavuzer, H. (1999). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi. Miller, P.H. (1989). Theories of Developmental Psychology (Second Edition). NewYork: W.H.Freeman.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 12 | 1 | 12 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |