GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBSEÇ-02 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Bu ders boyunca öğrenciler çocuk psikolojisinin temel kavramlarını, tarihçesini, araştırma yöntemlerini tanımlamayı, gelişim dönemleri özelinde gelişim alanlarının özelliklerini, aile ve okul sistemleri içinde çocuk gelişimini, uyum süreçlerini ve davranış problemlerini öğrenmektedirler.


Doç. Dr. Bünyamin Çetinkaya Öğr. Gör. Dr. Hatice GÜLER


1 Çocuk psikolojisi temel kavramlarını tanımlar
2 Çocuk psikolojisi araştırma yöntemlerini açıklar
3 Gelişim dönemlerinin gelişim alanlarını ve özelliklerini açıklar
4 Aile ve okul sistemlerinde çocuk gelişimini açıklar
5 Gelişim süreci uyumunu ve problem davranışlarını açıklar
6 Özel gereksinimli çocukları diğerlerinden ayırt eder.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı, içerik ve kurallar
2 Gelişim ve çocuk psikolojisi, çocukluk tarihi
3 Çocuk psikolojisinin öncüleri ve erken dönem kuramcılar
4 Çocuk psikolojisinde yöntem
5 Piaget ve yenilikçi Piagetcilerin görüşleri, Vygotsky ve görüşleri
6 Bağlanma kuramı, sistem yaklaşımı, ekolojik yaklaşım
7 Akran ilişkileri ve arkadaşlık gelişimi
8 Ara sınav
9 Cinsel kimlik gelişimi
10 Duygusal gelişim
11 Sosyal gelişim
12 Çocukluktan ergenliğe geçişte farklı boyutlar
13 Uyum sorunları ve davranış bozukluklarında temel faktörler
14 Uyum sorunları ve davranış bozuklukları
15 Çocuk istismarı ve ihmali, okullarda akran istismarı
16 Yarıyıl sonu sınavı

Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi-Kültürel Psikoloji. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. Hortaçsu, N. (2000). Çocuklukta İlişkiler: Ana Baba Kardeş ve Arkadaşlar. İstanbul: İmge Kitabevi. Yavuzer, H. (1999). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi. Miller, P.H. (1989). Theories of Developmental Psychology (Second Edition). NewYork: W.H.Freeman.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Beyin Fırtınası 12 1 12
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 12 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 116

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek