GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBSEÇ-03 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Bu ders boyunca öğrenciler DEHB in tanımını, türlerini, temel belirtilerini, nedenlerini, bireyin gelişim alanları üzerindeki etkilerini, DEHB olan çocuklara nasıl yaklaşılacağını, eğitimlerini ve okul-aile işbirliğini nasıl gerçekleştireceklerini öğrenmektedirler.


Öğr. Gör. Nadire KOSER


1 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özelliklerini bilir.
2 DEHB’in temel belirtilerini tanıyabilir.
3 DEHB’in temel nedenleri ve oluşumundaki risk faktörlerini bilir.
4 DEHB’i olan bireylere doğru ve yanlış yaklaşım biçimlerini ayırt edebilir.
5 DEHB’i olan öğrencilere doğru ve yanlış yaklaşım biçimlerini ayırt edebilir.
6 Okul-aile işbirliğini sağlamak amacıyla yapılabilecekler hakkında fikir üretebilir.

Birinci Öğretim



Yok


DEHB’in tanımı ve özellikleri; DEHB’in nedenleri; DEHB’in belirtileri; DEHB oluşumunda risk faktörleri; DEHB tipleri; DEHB’in fizyolojik, duygusal ve sosyal etkileri; DEHB’in öğrenme ve okul başarısı üzerindeki etkileri; DEHB’i olan çocuğa yaklaşım biçimleri; Okul-aile işbirliğinin sağlanması; DEHB’i olan çocuğun eğitimi; DEHB’te yönlendirme.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri
2 DEHB’in temel belirtileri (Dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik, dürtüsellik)
3 DEHB’in çocuk üzerindeki fizyolojik, duygusal ve sosyal etkileri.
4 Çocukluk Döneminde DEHB (Okul,aile, arkadaş ilişkilerine etkisi)
5 Ergenlik Döneminde DEHB (Okul, Aile ve Arkadaş İlişkilerine Etkisi)
6 Yetişkinlik Döneminde DEHB (Okul, iş, arkadaşlık , evlilik üzerindeki etkileri)
7 DEHB’in oluşumundaki risk faktörleri
8 Arasınav
9 DEHB çocukların uyum problemleri, problem davranışları ve eşlik eden sorular
10 DEHB çocukların uyum problemleri, problem davranışları ve eşlik eden sorular
11 DEHB'ye yönelik tedavi yaklaşımları.
12 DEHB’i olan çocuklara doğru ve yanlış yaklaşım biçimleri
13 DEHB’i olan çocukların eğitimi
14 DEHB’i olan öğrencilerde okul-aile işbirliğinin sağlanması
15 DEHB li bireylere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları
16 final

Brown.T. (2013). Dikkat Eksikliği Bozukluğu.(Çev: Esra Çetintaş Sönmez)Ankara:ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık. Ercan, ES. (2015). Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu. İstanbul:Doğan Kitap Sürücü, Ö. (2016). Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Anne Baba-Öğretmen El kitabı. İstanbul: Bilgi Yayınevi. Semerci, B., Turgay, A. (2017). Bebeklikten Erişkinliğe Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu. İstanbul:Alfa Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 115

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek