Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEÇ-03 | DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders boyunca öğrenciler DEHB in tanımını, türlerini, temel belirtilerini, nedenlerini, bireyin gelişim alanları üzerindeki etkilerini, DEHB olan çocuklara nasıl yaklaşılacağını, eğitimlerini ve okul-aile işbirliğini nasıl gerçekleştireceklerini öğrenmektedirler.
Öğr. Gör. Nadire KOSER
1 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özelliklerini bilir. |
2 | DEHB’in temel belirtilerini tanıyabilir. |
3 | DEHB’in temel nedenleri ve oluşumundaki risk faktörlerini bilir. |
4 | DEHB’i olan bireylere doğru ve yanlış yaklaşım biçimlerini ayırt edebilir. |
5 | DEHB’i olan öğrencilere doğru ve yanlış yaklaşım biçimlerini ayırt edebilir. |
6 | Okul-aile işbirliğini sağlamak amacıyla yapılabilecekler hakkında fikir üretebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
DEHB’in tanımı ve özellikleri; DEHB’in nedenleri; DEHB’in belirtileri; DEHB oluşumunda risk faktörleri; DEHB tipleri; DEHB’in fizyolojik, duygusal ve sosyal etkileri; DEHB’in öğrenme ve okul başarısı üzerindeki etkileri; DEHB’i olan çocuğa yaklaşım biçimleri; Okul-aile işbirliğinin sağlanması; DEHB’i olan çocuğun eğitimi; DEHB’te yönlendirme.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri | ||
2 | DEHB’in temel belirtileri (Dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik, dürtüsellik) | ||
3 | DEHB’in çocuk üzerindeki fizyolojik, duygusal ve sosyal etkileri. | ||
4 | Çocukluk Döneminde DEHB (Okul,aile, arkadaş ilişkilerine etkisi) | ||
5 | Ergenlik Döneminde DEHB (Okul, Aile ve Arkadaş İlişkilerine Etkisi) | ||
6 | Yetişkinlik Döneminde DEHB (Okul, iş, arkadaşlık , evlilik üzerindeki etkileri) | ||
7 | DEHB’in oluşumundaki risk faktörleri | ||
8 | Arasınav | ||
9 | DEHB çocukların uyum problemleri, problem davranışları ve eşlik eden sorular | ||
10 | DEHB çocukların uyum problemleri, problem davranışları ve eşlik eden sorular | ||
11 | DEHB'ye yönelik tedavi yaklaşımları. | ||
12 | DEHB’i olan çocuklara doğru ve yanlış yaklaşım biçimleri | ||
13 | DEHB’i olan çocukların eğitimi | ||
14 | DEHB’i olan öğrencilerde okul-aile işbirliğinin sağlanması | ||
15 | DEHB li bireylere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları | ||
16 | Yarıyıl sonu Sınavı |
Brown.T. (2013). Dikkat Eksikliği Bozukluğu.(Çev: Esra Çetintaş Sönmez)Ankara:ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık. Ercan, ES. (2015). Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu. İstanbul:Doğan Kitap Sürücü, Ö. (2016). Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Anne Baba-Öğretmen El kitabı. İstanbul: Bilgi Yayınevi. Semerci, B., Turgay, A. (2017). Bebeklikten Erişkinliğe Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu. İstanbul:Alfa Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 115 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |