Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEÇ-06 | EĞİTİM TARİHİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
İslamiyet'ten önceki dönemde Türk Eğitimi'nin genel özelliklerini kavrama, Mısırlılarda, Çin'de, Hint'te, İran'da, Sümer-Babil ve Asur' da, Finikelilerde, İyonya'da, Eski Yunanlılarda eğitimin genel özelliklerini kavrama, Eski Yunan Filozoflarının eğitim anlayış ve uygulamalarını bilme, Hellenistik dönemin, Romalıların, eğitim anlayışlarının genel özelliklerini bilme ve bu dönemlere ait eğitimcilerin eğitim uygulama ve görüşleri hakkında bilgi sahibi olma
Doç. Dr. Temel Topal/Prof. Dr. Mustafa ŞANAL/Doç. Dr. Eray ALACA
1 | Eski kavimlerde eğitim anlayış ve uygulamalarının nasıl geliştiğini anlar |
2 | Eski Türklerde eğitim anlayış ve uygulamalarının nasıl geliştiğini bilir. |
3 | Hintte eğitimin nasıl şekillendiğini, eğitim uygulamalarının içeriğini bilir. |
4 | İranda, Finikelilerde, İsraillilerde, Sümerde, İyonya'da eğitimin nasıl şekillendiğini, eğitim uygulamalarının içeriğini bilir. |
5 | Eski Yunanlılarda eğitimin nasıl şekillendiğini ve Eski Yunan Filozoflarının eğitim anlayış ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. |
6 | Hellenizm devrinde eğitimin nasıl şekillendiğini anlar ve eğitim uygulamalarının içeriği hakkında bilgi sahibi olur. |
7 | Romalılarda eğitimin nasıl şekillendiğini bilir ve Romalı Filozoflarının eğitim anlayış ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. |
8 | Romalıların eğitim sistemi ve eğitim kademeleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Eski Türklerde Eğitim, Mısırlılarda Eğitim, Çin'de Eğitim(Konfüçyüs ve Hayatı), Hintte Eğitim(Brahman Öğretisi, Budha Ahlakının genel çerçevesi) , İran'da Eğitim, İsraillilerde Eğitim, Sümer-Babil ve Asurlularda Eğitim, Finikelilerde Eğitim, İyon'da Eğitim, Eski Yunanlılarda Eğitim (Isparta'da Eğitim, Atina'da Eğitim, Sofistler, Protogaras), Eski Yunan Filozofları ve Eğitim (Sokrates, Eflatun, Aristo vb), Hellenizm Devri ve Eğitim, Romalılarda Eğitim, Romalı Düşünürler ve Eğitim (Cicero, Seneca, Quntilianus, Plutarkhus vb)
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı. | ||
2 | Eski Türklerde Eğitim ve Eğitimin Genel Özelikleri | ||
3 | Mısırlılarda Eğitim ve Eğitim Anlayışının Temel Özellikleri | ||
4 | Çin'de Eğitim ve Eğitim Anlayışının Temel Özellikleri | ||
5 | İran'da Eğitim ve Eğitim Anlayışının Temel Özellikleri | ||
6 | Sümer-Babil ve Asur'da Eğitim ve Eğitim Anlayışının Temel Özellikleri | ||
7 | Finikelilerde Eğitim ve Eğitim Anlayışının Temel Özellikleri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | İsraillilerde Eğitim ve Eğitim Anlayışının Temel Özellikleri | ||
10 | İyonya'da Eğitim ve Eğitim Anlayışının Temel Özellikleri | ||
11 | Eski Yunanlılarda Eğitim ve Eğitim Anlayışının Temel Özellikleri | ||
12 | Eski Yunan Filozofları (Sokrates, Eflatun, Aristo vb) ve Eğitim Anlayış ve uygulamaları | ||
13 | Hellenizm Devri Eğitim ve Eğitim Anlayışının Temel Özellikleri | ||
14 | Romalılarda Eğitim ve Eğitim Anlayışının Temel Özellikleri | ||
15 | Romalı düşünürler ve eğitim anlayış ve uygulamaları (Ciçero, Seneca, Quntilianus, Plutarkhus vb) | ||
16 | Final Sınavı |
Koçer, H. A.(1980). Eğitim Tarihi (ilkçağ Tarihi), Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, No:89, Ankara. Aytaç, Kemal (2018). Avrupa Eğitim Tarihi, Doğu-Batı Yayınları. İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 20 | 1 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 121 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |
ÖÇ 8 |