GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBSEÇ-06 EĞİTİM TARİHİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


İslamiyet'ten önceki dönemde Türk Eğitimi'nin genel özelliklerini kavrama, Mısırlılarda, Çin'de, Hint'te, İran'da, Sümer-Babil ve Asur' da, Finikelilerde, İyonya'da, Eski Yunanlılarda eğitimin genel özelliklerini kavrama, Eski Yunan Filozoflarının eğitim anlayış ve uygulamalarını bilme, Hellenistik dönemin, Romalıların, eğitim anlayışlarının genel özelliklerini bilme ve bu dönemlere ait eğitimcilerin eğitim uygulama ve görüşleri hakkında bilgi sahibi olma


Doç. Dr. Temel Topal/Prof. Dr. Mustafa ŞANAL/Doç. Dr. Eray ALACA


1 Eski kavimlerde eğitim anlayış ve uygulamalarının nasıl geliştiğini anlar
2 Eski Türklerde eğitim anlayış ve uygulamalarının nasıl geliştiğini bilir.
3 Hintte eğitimin nasıl şekillendiğini, eğitim uygulamalarının içeriğini bilir.
4 İranda, Finikelilerde, İsraillilerde, Sümerde, İyonya'da eğitimin nasıl şekillendiğini, eğitim uygulamalarının içeriğini bilir.
5 Eski Yunanlılarda eğitimin nasıl şekillendiğini ve Eski Yunan Filozoflarının eğitim anlayış ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
6 Hellenizm devrinde eğitimin nasıl şekillendiğini anlar ve eğitim uygulamalarının içeriği hakkında bilgi sahibi olur.
7 Romalılarda eğitimin nasıl şekillendiğini bilir ve Romalı Filozoflarının eğitim anlayış ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
8 Romalıların eğitim sistemi ve eğitim kademeleri hakkında bilgi sahibi olur.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Eski Türklerde Eğitim, Mısırlılarda Eğitim, Çin'de Eğitim(Konfüçyüs ve Hayatı), Hintte Eğitim(Brahman Öğretisi, Budha Ahlakının genel çerçevesi) , İran'da Eğitim, İsraillilerde Eğitim, Sümer-Babil ve Asurlularda Eğitim, Finikelilerde Eğitim, İyon'da Eğitim, Eski Yunanlılarda Eğitim (Isparta'da Eğitim, Atina'da Eğitim, Sofistler, Protogaras), Eski Yunan Filozofları ve Eğitim (Sokrates, Eflatun, Aristo vb), Hellenizm Devri ve Eğitim, Romalılarda Eğitim, Romalı Düşünürler ve Eğitim (Cicero, Seneca, Quntilianus, Plutarkhus vb)


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı.
2 Eski Türklerde Eğitim ve Eğitimin Genel Özelikleri
3 Mısırlılarda Eğitim ve Eğitim Anlayışının Temel Özellikleri
4 Çin'de Eğitim ve Eğitim Anlayışının Temel Özellikleri
5 İran'da Eğitim ve Eğitim Anlayışının Temel Özellikleri
6 Sümer-Babil ve Asur'da Eğitim ve Eğitim Anlayışının Temel Özellikleri
7 Finikelilerde Eğitim ve Eğitim Anlayışının Temel Özellikleri
8 Ara Sınav
9 İsraillilerde Eğitim ve Eğitim Anlayışının Temel Özellikleri
10 İyonya'da Eğitim ve Eğitim Anlayışının Temel Özellikleri
11 Eski Yunanlılarda Eğitim ve Eğitim Anlayışının Temel Özellikleri
12 Eski Yunan Filozofları (Sokrates, Eflatun, Aristo vb) ve Eğitim Anlayış ve uygulamaları
13 Hellenizm Devri Eğitim ve Eğitim Anlayışının Temel Özellikleri
14 Romalılarda Eğitim ve Eğitim Anlayışının Temel Özellikleri
15 Romalı düşünürler ve eğitim anlayış ve uygulamaları (Ciçero, Seneca, Quntilianus, Plutarkhus vb)
16 Final Sınavı

Koçer, H. A.(1980). Eğitim Tarihi (ilkçağ Tarihi), Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, No:89, Ankara. Aytaç, Kemal (2018). Avrupa Eğitim Tarihi, Doğu-Batı Yayınları. İstanbul.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 20 1 20
Takım/Grup Çalışması 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 121

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek