GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBSEÇ-07 EĞİTİMDE DRAMA Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Eğitimde bir öğretim yöntemi olarak dramayı tanıyabilmek. Oyun ve dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemi ve yararlarını kavrayabilmek. İlköğretimde günlük ve haftalık planlar içerisinde drama etkinlikleri planlayabilmek


Öğr. Gör. Dr. Hatice GÜLER


1 Dramanın sosyal psikolojik formatı, dramanın tarihi ve eğitimdeki uygulamaları hakkında bilgi edinir.
2 Ddrama, dramatizasyon, dramatik oyun canlandırma gibi başıca temel kavram ve terimler bilgisine sahip olur
3 Drama ve tiyatro tekniklerini etkili kullanır
4 Hayal gücünü, yaratıcılığını ve estetik duyarlılığını geliştirir
5 Kendilerine güven ve saygı konusunda bilgi sahibi olur

Birinci Öğretim


yok


yok


Eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin ve Ders izlencesinin tanıtımı, Dramaya Giriş: Dramanın tanımı, temel kavramları, tarihçesi, drama, oyun,tiyatro ve psikodrama arasındaki farklılıklar.
2 Dramanın Yararları:Dramanın yaratıcılık, zihinsel gelişim, kişilerarası ilişkiler, sosyal beceriler, karar verme ve problem çözme becerileri, duyguların fakında olma ve kendi ifade etme becerileri üzerindeki etkileri
3 Dramanın Aşamaları ve Teknikleri: Isınma aşaması-hazırlık, canlandırma aşaması, değerlendirme aşaması, dramada kullanılan çeşitli teknikler (Doğaçlama (improvisation) , rol oynama (role play) fotoğraf anı (stil image), mim, rol kartları(role cards) vb
4 Dramanın Aşamaları ve Teknikleri: Isınma aşaması-hazırlık, canlandırma aşaması, değerlendirme aşaması, dramada kullanılan çeşitli teknikler (Doğaçlama (improvisation) , rol oynama (role play) fotoğraf anı (stil image), mim, rol kartları(role cards) vb
5 Dramanın sözcük olarak kökeni, tanımı -Yaratıcı dramanın tanımı, amaçları/Drama Uygulamaları -Yaratıcı drama, tiyatro, oyunculuk arasındaki farklar
6 Yaratıcı dramanın özellikleri/Drama Uygulamaları
7 Yaratıcı dramanın ilkeleri/Drama Uygulamaları
8 Ara sınav
9 Yaratıcı dramanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihçesi/Drama Uygulamaları
10 Yaratıcı drama alanındaki öncüler/Drama Uygulamaları
11 Bireysel Özellikler ve Bu özelliklerin tanınması/Drama Uygulamaları
12 Bireyler ve Gruplararası iletişim-etkileşim/Drama Uygulamaları -Duyu, güven çalışmaları/Drama Uygulamaları
13 Oyun, Rol Oynama, Doğaçlama kavramları/Drama Uygulamaları
14 Yaratıcı drama etkinliklerinde kullanılacak araç-gereçler. /Drama Uygulamaları
15 Yaratıcı drama etkinliklerinde kullanılacak araç-gereçler. /Drama Uygulamaları
16 Yarıyıl sonu Sınavı

Altay Ergün. 2001. Çocuk Oyunları Antolojisi. Alfa yayınları. İstanbul. Aral Neriman ve diğ. 2000. Eğitimde Drama. Ya-pa Yayınları. İstanbul Gökçen Fatma Çiğdem. 1999. Oyunlarla Öğrenelim.Ya-pa Yayınları. İstanbul Gönen Mübeccel.1999. Çocuk Eğitiminde Drama. Epsilon Yay. Levent Tamer.1993. Niçin Tiyatro. Gündoğan Yay. Ankara. Önder Alev.1999. Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama.Epsilon Yay. İstanbul. Özdemir Nutku. 1998. Oyun Çocuk Tiyatro. Özgür Yay. İstanbul. Adıgüzel Ömer 2006. Yaratıcı Drama. Naturel Yay. Ankara. Üstündağ Tülay 2001. Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Pegem Yayıncılık. Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 13 2 26
Tartışma 13 1 13
Soru-Yanıt 12 1 12
Örnek Vaka İncelemesi 13 1 13
Beyin Fırtınası 12 1 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2
Okuma 13 2 26
Ev Ödevi 13 1 13
Toplam İş Yükü (saat) 119

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek